Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Aby Ford udržel design prototypů pod pokličkou, pokrývá je speciální kamufláží s trojrozměrným efektem.

Americká automobilka vsadila při maskování prototypů na kamufláž s trojrozměrným efektem (na snímcích je model EcoSport), která vytváří optickou iluzi a značně ztěžuje vnímání skutečných tvarů karoserie. Design je postaven na chaotickém rozmístění válečků a Ford se při jeho tvorbě inspiroval u populárních optických klamů, které kolují napříč sociálními sítěmi.

Tajné | Mercedes-Benz | Paparazzi

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Díky těmto maskovacím prvkům je pro zvídavé fanoušky i fotografy značně obtížně rozpoznání klíčových tvarů prototypu a to i za denního světla. „Designéři navrhují krásná auta s atraktivními tvary. Našim úkolem je udržet vše v tajnosti,“ uvedl Lars Muehlbauer, vedoucí kamuflovacího oddělení ve evropské divize Fordu. „Skoro každý má dnes chytrý telefon a může okamžitě sdílet své fotografie. Všichni, včetně našich konkurentů, tak mohou vidět vozy, které testujeme.“

Zajímavosti | Život řidiče | Mercedes-Benz | Fascinace | Premiéry | Názory | Paparazzi

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Příprava samotné kamufláže trvala podle Fordu asi dva měsíce. Vzor je vytištěný na lehké vinylové fólii, která je tenčí než lidský vlas. Nejprve se design zkouší v uzavřených areálech, aby automobilka měla jistotu, že kamufláž stoprocentně plní svou úlohu.

Tajné | SUV | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

„Snažím se vytvořit chaotický vzor, který zmate zrak,“ vysvětlil Marco Porceddu, technik z vývojového oddělení Fordu. „Prohlížel jsem si optické klamy na internetu a napadl mě tvar, který lze mnohotisíckrát překrývat. Vzniká tím iluze a zároveň i trojrozměnrný efekt,“ dodal k fóliím, které snesou i extrémní teploty. Pro zimní podmínky v Evropě zvolil výrobce bílou barvu, v Austrálii a Jižní Americe pak pískové odstíny.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků