Ford nabídne turbomotory EcoBoost i pro další evropské modely

Evropská část kocernu Ford Motor Company letos přistoupí k rozšíření palety svých nových pohonných jednotek řady EcoBoost zavedením dvojice motorů s objemy 1,6 a 2,0 l. Tato nová generace vychází z šestiválcové jednotky s objemem 3,5 l, jež slavila svoji premiéru vloni v létě pod kapotami amerických modelů Ford Flex a Taurus SHO a Lincoln MKS a MKT. Také tyto menší varianty se tedy mají vyznačovat přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dmychadlem. Větší verze se objeví během letošního léta v modernizovaných vozech S-Max a Galaxy a naladěna má být na 200 koní (146 kW), což je poměrně střídmá porce, v amerických modelech Fusion a Escape má totiž výkon dosahovat až 240 koní (176 kW). To by již mělo postačit k tomu, aby dvoulitr EcoBoost postupně nahradil stávající, konvenčně pojaté atmosférické šestiválce.

Na podzim se setkáme též s menšími dvojčaty C-Max a Grand C-Max, jež budou osazeny jednotkami 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách 148 a 177 koní (108, resp. 130 kW). O dalších aplikacích tohoto motoru zatím nebylo rozhodnuto, ale je pravděpodobné, že se s ním setkáme i v dosud neupřesněné specifikaci nové řady Focus, a to alespoň pro některé trhy.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků