Ford nabídne turbomotory EcoBoost i pro další evropské modely

Evropská část kocernu Ford Motor Company letos přistoupí k rozšíření palety svých nových pohonných jednotek řady EcoBoost zavedením dvojice motorů s objemy 1,6 a 2,0 l. Tato nová generace vychází z šestiválcové jednotky s objemem 3,5 l, jež slavila svoji premiéru vloni v létě pod kapotami amerických modelů Ford Flex a Taurus SHO a Lincoln MKS a MKT. Také tyto menší varianty se tedy mají vyznačovat přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dmychadlem. Větší verze se objeví během letošního léta v modernizovaných vozech S-Max a Galaxy a naladěna má být na 200 koní (146 kW), což je poměrně střídmá porce, v amerických modelech Fusion a Escape má totiž výkon dosahovat až 240 koní (176 kW). To by již mělo postačit k tomu, aby dvoulitr EcoBoost postupně nahradil stávající, konvenčně pojaté atmosférické šestiválce.

Na podzim se setkáme též s menšími dvojčaty C-Max a Grand C-Max, jež budou osazeny jednotkami 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách 148 a 177 koní (108, resp. 130 kW). O dalších aplikacích tohoto motoru zatím nebylo rozhodnuto, ale je pravděpodobné, že se s ním setkáme i v dosud neupřesněné specifikaci nové řady Focus, a to alespoň pro některé trhy.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud