Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

Ford oznámil, že nové Mondeo se stane prvním evropským modelem, který bude vybaven inovativními nafukovacími bezpečnostními pásy.

„Systém prošel důkladným testováním na celé rodině našich zkušebních figurín a poskytuje lepší ochranu než standardní zadní bezpečnostní pásy,“ uvedl Joerg Doering, konstruktér zádržných systémů z Ford of Europe. „Spojení vlastností airbagu a bezpečnostního pásu je významný pokrok. Momentálně v Evropě ani není taková technologie k dispozici.“

Jak to funguje?

Stejně jako airbagy se i nafukovací bezpečnostní pásy aktivují, jakmile senzory nárazu zaznamenají situaci odpovídající nehodě. Ze zásobníku uloženého pod sedadlem je přes sponu do pásu uvolněn stlačený plyn, jenž způsobí rozvinutí pásu za méně než 40 milisekund.

„Pás poskytuje lepší ochranu hlavy a krku a je obzvláště vhodný pro malé děti nebo seniory, kteří jsou při nehodách zranitelnější,“ dodal Doering.

Na rozdíl od airbagů, které při rozvíjení uvolňují teplo, se bezpečnostní pásy Fordu nafukují chladným stlačeným plynem.

Zájem v USA

Účelem nafukovacího bezpečnostního pásu je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku osob na zadních sedadlech, kde často cestují děti nebo senioři. V případě nehody pás velmi rychle zvětší svůj objem a energie nárazu se tak rozloží na pětkrát větší plochu než u běžného pásu.

Nafukovací pásy se používají stejným způsobem jako ty obyčejné a lze je bez problémů kombinovat s dětskými sedačkami. Více než 90 % lidí, kteří měli v rámci výzkumu organizovaného Fordem možnost nafukovací pásy otestovat, je považovalo za stejně komfortní nebo komfortnější než běžné pásy.

Tato technologie byla poprvé uvedena na trh v americkém Fordu Explorer modelového roku 2011 a ihned si získala velkou popularitu. Objednává si ji přibližně 40 % zákazníků.

Již v roce 1955

Nafukovací bezpečnostní pásy Ford jsou poslední z řady inovací, kterými Ford přispěl ke konstrukci bezpečnostních pásů. Už v roce 1955 Ford poprvé nabídl zákazníkům možnost objednat si dvoubodové pásy, což tehdy byla velká novinka.

„Nové Mondeo bude prvním vozem své třídy, jenž novou technologii nabídne,“ řekl Klaus Scherzer, brand manager Ford of Europe. „Jsme přesvědčeni, že zákazníci tuto novinku ocení.“

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků