Ford nabídne Mondeo s nafukovacími bezpečnostními pásy

Ford oznámil, že nové Mondeo se stane prvním evropským modelem, který bude vybaven inovativními nafukovacími bezpečnostními pásy.

„Systém prošel důkladným testováním na celé rodině našich zkušebních figurín a poskytuje lepší ochranu než standardní zadní bezpečnostní pásy,“ uvedl Joerg Doering, konstruktér zádržných systémů z Ford of Europe. „Spojení vlastností airbagu a bezpečnostního pásu je významný pokrok. Momentálně v Evropě ani není taková technologie k dispozici.“

Jak to funguje?

Stejně jako airbagy se i nafukovací bezpečnostní pásy aktivují, jakmile senzory nárazu zaznamenají situaci odpovídající nehodě. Ze zásobníku uloženého pod sedadlem je přes sponu do pásu uvolněn stlačený plyn, jenž způsobí rozvinutí pásu za méně než 40 milisekund.

„Pás poskytuje lepší ochranu hlavy a krku a je obzvláště vhodný pro malé děti nebo seniory, kteří jsou při nehodách zranitelnější,“ dodal Doering.

Na rozdíl od airbagů, které při rozvíjení uvolňují teplo, se bezpečnostní pásy Fordu nafukují chladným stlačeným plynem.

Zájem v USA

Účelem nafukovacího bezpečnostního pásu je zmírnit poranění hlavy, krku a hrudníku osob na zadních sedadlech, kde často cestují děti nebo senioři. V případě nehody pás velmi rychle zvětší svůj objem a energie nárazu se tak rozloží na pětkrát větší plochu než u běžného pásu.

Nafukovací pásy se používají stejným způsobem jako ty obyčejné a lze je bez problémů kombinovat s dětskými sedačkami. Více než 90 % lidí, kteří měli v rámci výzkumu organizovaného Fordem možnost nafukovací pásy otestovat, je považovalo za stejně komfortní nebo komfortnější než běžné pásy.

Tato technologie byla poprvé uvedena na trh v americkém Fordu Explorer modelového roku 2011 a ihned si získala velkou popularitu. Objednává si ji přibližně 40 % zákazníků.

Již v roce 1955

Nafukovací bezpečnostní pásy Ford jsou poslední z řady inovací, kterými Ford přispěl ke konstrukci bezpečnostních pásů. Už v roce 1955 Ford poprvé nabídl zákazníkům možnost objednat si dvoubodové pásy, což tehdy byla velká novinka.

„Nové Mondeo bude prvním vozem své třídy, jenž novou technologii nabídne,“ řekl Klaus Scherzer, brand manager Ford of Europe. „Jsme přesvědčeni, že zákazníci tuto novinku ocení.“

 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků