Ford Mustang skrývá tajemství, bude to řízené „gumování“…?

Nový Mustang má premiéru za sebou, ale zatím o něm nevíme všechno. A náhoda to asi nebude.

Teprve před několika dny oslavila svoji oficiální premiéru zcela nová generace kultovního modelu Ford Mustang. V půli dubna příštího roku uplyne přesně 50 let od chvíle, kdy byl představen první vůz tohoto jména a založil dodnes trvající tradici tzv. pony car. Dnes už víme, že novinka nabídne nejmodernější komfortní a bezpečnostní elektronické soustavy a v dějinách standardního Mustangu vůbec poprvé rovněž víceprvkové závěsy zadních kol.

Video | Americká auta | Design | Sportovní auta | Ford | Fascinace | Premiéry

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Na jedné straně znějí nářky puritánů, nicméně nový Mustang má daleko větší ambice než kdy před tím, zvláště pak v otázce jízdních vlastností, jimiž se hodlá poměřit s nejlepšími sportovními vozy své doby a kategorie. Tím to ale nekončí. Oficiální technické údaje jsou zatím celkem chatrné, takže lze předpokládat, že FMC hodlá další detaily uvolňovat postupně, aby udržela pozornost veřejnosti až do zahájení prodejů. A k tomu je třeba mít v zásobě ještě hodně nábojů, nový Mustang se totiž má na trhy dostat až s příštím podzimem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Ford Mustang se začne prodávat až s příštím podzimem, do té doby je třeba zákazníky udržet v napětí...

To ostatně naznačil i šéfkonstruktér Mustangu Dave Pericak během newyorské premiéry, když uvedl, že jeho „dítě“ si ještě schovává několik trumfů. V rozhovoru pro magazín FoxNews.com poznamenal, že nový Mustang skrývá také několik výbavových prvků a systémů, o nichž zatím hovořit nehodlá. Co je ale nejdůležitější: má mezi nimi být soustava, jakou zatím nikdo jiný nepředstavil.

Retro | Video | Americká auta | Ford | Fascinace

Ford Mustang: 50 let v 5 generacích. Prohlédněte si je všechny

O tom, co tím myslel, se zatím můžeme opravdu dohadovat, ovšem naši američtí kolegové rozehráli spekulativní hru, pro kterou (možná) mají alespoň nějaké zákulisní podklady. Marty Padgett, šéfredaktor agentury High Gear Media, tvrdí, že by mohlo jít o řízený „burnout“, tedy známé „gumování“. Launch Control pro elegantní a co nejefektivnější rozjezd je známou věcí, tento systém by však mohl přidržet brzdy a naopak umožnit méně zkušeným řidičům pohodlně pálit pneumatiky.

Marnivé? Zbytečné? Možná, uvidíme, jak to dopadne…
 

 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků