Ford Mustang Shelby od Geigeru: kobra útočí

V Německu se zrodil řádný muscle car. Přesněji dorostl v inkubátoru firmy Geiger - Mustang Shelby GT500 s výkonem plných 810 koní.

O produktech ladičské společnosti GeigerCars vás informujeme průběžně, takže jistě víte, že tato mnichovská firma nejraději pracuje na vozech americké výroby. Její nejnovější stavbou je Ford Mustang Shelby GT500 v jeho aktuálním provedení, jenž ve standardní verzi dává slušných 540 koní (395 kW). U GeigerCars však tuto hodnotu navýšili až na plných 810 koní (593 kW) při 6 700 ot./min., zatímco točivý moment poskočil na 945 Nm při 4 300 ot./min. Nejvyšší rychlost díky tomu dosahuje hodnoty 354 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h ale mnichovští neudávají. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní osmiválec s objemem 5,4 l prošel sérií úprav, jež zahrnují modifikace na sacím traktu a vstřikování (včetně instalace větších škrticích klapek), přepracovaný výfukový systém s větším průměrem a závodními katalyzátory, větší chladiče, nové litinové hlavy válců a především použití nového přeplňovacího kompresoru, jenž pracuje s tlakem až 1,6 bar. Radikálnímu nárůstu výkonových parametrů této jednotky musela být přizpůsobena i rychlostní skříň, pochopitelně s manuálním řazením, osazená tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů. Celkový převod byl prodloužen, zatímco zpřevodování 5. a 6. rychlostního stupně se zkrátilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal též řádně odladěný podvozek, panhardská tyč na zadní nápravě je nyní vyrobena z chrom-molybdenové trubky usazené v polyuretanových pouzdrech pro vyrovnávání axiálních pohybů, na zadní nápravě lze navíc regulovat příklon kol vůči vozovce. Dvacetipalcové, černě lakované ráfky OZ obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu, o spolehlivé brzdění se pak starají odvrtávané kotouče s průměrem 380 mm a šestipístkové brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford Mustang Shelby GT500
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 168 078 km
Cena: 40 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků