Ford Mustang Shelby od Geigeru: kobra útočí

V Německu se zrodil řádný muscle car. Přesněji dorostl v inkubátoru firmy Geiger - Mustang Shelby GT500 s výkonem plných 810 koní.

O produktech ladičské společnosti GeigerCars vás informujeme průběžně, takže jistě víte, že tato mnichovská firma nejraději pracuje na vozech americké výroby. Její nejnovější stavbou je Ford Mustang Shelby GT500 v jeho aktuálním provedení, jenž ve standardní verzi dává slušných 540 koní (395 kW). U GeigerCars však tuto hodnotu navýšili až na plných 810 koní (593 kW) při 6 700 ot./min., zatímco točivý moment poskočil na 945 Nm při 4 300 ot./min. Nejvyšší rychlost díky tomu dosahuje hodnoty 354 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h ale mnichovští neudávají. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Standardní osmiválec s objemem 5,4 l prošel sérií úprav, jež zahrnují modifikace na sacím traktu a vstřikování (včetně instalace větších škrticích klapek), přepracovaný výfukový systém s větším průměrem a závodními katalyzátory, větší chladiče, nové litinové hlavy válců a především použití nového přeplňovacího kompresoru, jenž pracuje s tlakem až 1,6 bar. Radikálnímu nárůstu výkonových parametrů této jednotky musela být přizpůsobena i rychlostní skříň, pochopitelně s manuálním řazením, osazená tříkotoučovou spojkou z uhlíkových kompozitů. Celkový převod byl prodloužen, zatímco zpřevodování 5. a 6. rychlostního stupně se zkrátilo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změn doznal též řádně odladěný podvozek, panhardská tyč na zadní nápravě je nyní vyrobena z chrom-molybdenové trubky usazené v polyuretanových pouzdrech pro vyrovnávání axiálních pohybů, na zadní nápravě lze navíc regulovat příklon kol vůči vozovce. Dvacetipalcové, černě lakované ráfky OZ obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu, o spolehlivé brzdění se pak starají odvrtávané kotouče s průměrem 380 mm a šestipístkové brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GeigerCars Ford Mustang Shelby GT500
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků