Ford Mustang Shelby GT500 pro rok 2011

Do mozaiky řady Mustang pro modelový rok 2011 nyní zapadl poslední chybějící díl. A pořádný, vrcholná verze Shelby GT500.

Na tomto místě jsme vám představili návrat legendárního Mustangu GT350. Pro pořádek připomeňme, že se Shelby GT350 modelového roku 2011 od společnosti Shelby American představilo na úvodním večírku každoroční aukce Barrett-Jackson, aby připomnělo 45. výročí prvních generací stejnojmenných vozů. Ty se vyráběly ve druhé polovině šedesátých let až do roku 1970. Jednalo se tehdy o první Shelbyho práci, jež využívala velkého osmiválce Cobra. Tento výroční model bude vyroben v omezené sérii, vychází ze sériového Mustangu GT a na jeho přípravě se podílelo také oddělení Ford Racing.

Nyní je zde „řádné“ tovární provedení GT500 a právě jemu se na následujících řádcích podíváme na zoubek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mustang Shelby GT500 bude v modelovém roce 2011 dodáván s karosériemi kupé, convertible a vůbec poprvé i jako kupé s prosklenou střechou, o tomto prvku jsme psali na tomto místě. Tovární oddělení Special Vehicle Team (SVT) pro něj připravilo konečně celohliníkový, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec, který je oproti svému předchůdci výkonnější, ale zároveň i o citelných 46 kg lehčí, z čehož budou těžit nejen jízdní výkony, ale též hospodárnost provozu. Výkon narostl na 550 koní (403 kW), zatímco točivý moment zůstal na původní hodnotě.

Tato pohonná jednotka vychází z motoru Ford GT a automobilka nezapomněla zdůraznit, že využívá speciální vrstvy na stěnách válců, jež tak nevyžadují instalaci tradičních ocelových vložek jako u běžných bloků z lehkých slitin, což přináší další citelnou úsporu hmotnosti. Vůz dále dostal elektrický posilovač řízení Electric Power Assist Steering (EPAS) a pozměněné obtékání vzduchu zvláště pod vozem, díky tomu bude tato GT500 prvním novodobým strojem Shelby, jenž se vyhne „dani pro chlastouny“. Podle výrobce totiž dosahuje průměrné spotřeby 15,7 l/100 km ve městě a 10,2 l/100 km na dálnici, přičemž dosavadní Shelby GT500 modelového roku 2010 vykazovala hodnoty 16,8, resp. 10,7 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do modelového roku 2011 vyjíždí Mustang Shelby GT500 také s o 12 % tužší karosérií a snížením hladin hluku a vibrací, o pořádný zvuk se stará nová výfuková soustava s průměrem 70 mm, nové brzdové štíty zajišťují lepší chlazení kotoučů, soustava pedálů nyní umožňuje přesnější a lehčí ovládání. A abychom byli úplní, Shelby GT500 pro rok 2011 dostala účinnější hlavní světlomety HID, programovatelný klíč a sklopné hlavové opěrky zadních sedadel.

Pokud stojíte o ještě lepší jízdní vlastnosti, můžete si připlatit za sadu SVT Performance, kterou jsou usazeny i oba vozy na přiložených snímcích. Tato sada zahrnuje lehčí devatenáctipalcové ráfky vpředu a dvacetipalcové vzadu, nazouvající pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G, delší stálý převod a tužší pružiny. Ford tvrdí, že takto vybavený vůz je v porovnání s loňským Mustangem Shelby GT500 na trati dlouhé 3,7 km o 3 sekundy rychlejší.

Do amerických prodejen se první vozy dostanou letos na jaře, toužícímu Evropanovi zbude jen možnost dovozu z poza velké louže...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Shelby GT500 2011
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků