Ford Mustang Shelby GT500: 650 koní bez střechy nad hlavou

Na autosalonu v Chicagu Ford představí svoji Shelby GT500 v provedení Convertible. Výkon motoru zůstane na enormních 650 koních.

Když na sklonku loňského roku americký Ford představoval své kupé Mustang Shelby GT500 pro modelový rok 2012, hovořil o tom, že jde o nejvýkonnější osmiválec na světě. Jednotka s objemem 5,8 l a přeplňováním kompresorem dosahuje točivého momentu 813 Nm a výkonu 650 koní (478 kW), což je dle tvrzení automobilky zároveň „o 41 koní více než u McLarenu F1, o 24 koní více než u vozu Mercedes-Benz SLR McLaren, o 70 koní více než u standardního Lamborghini Murcielago a jen o 1 kůň méně než u Ferrari Enzo“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible: jedna z novinek Fordu pro nadcházející autosalon v Chicagu

Novinka v podobě kabrioletu Shelby GT500 Convertible nebyla uvedena na prestižním autosalonu v Detroitu, ale Ford si ji nechal až na poněkud méně renomované Chicago, což ale není náhodou. Letos je tomu totiž 20 let od chvíle, kdy na stejném místě představil vůbec první produkty tehdy nové divize SVT (Special Vehicle Team) v podobě typů SVT Mustang Cobra a SVT F-150 Lightning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také od otevřeného provedení Shelby GT500 lze očekávat špičkové jízdní výkony

Podobně jako kupé Shelby GT500 bude i otevřené provedení Convertible za příplatek dodáváno s pakety Performance a Track. Performance Package obsahuje například adaptivní tlumiče Bilstein, zatímco Track Package disponuje přídavnými chladiči olejových náplní převodovky, motoru a diferenciálu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 Convertible oslaví 20. jubileum Fordova oddělení SVT

Šéfkonstruktér divize SVT Kerry Baldori tvrdí, že také nová Shelby GT500 Convertible zazáří na závodní trati, ale zároveň poslouží i v běžném každodenním provozu.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O kompresorem přeplňované jednotce 5,8 l V8 Ford mluví jako o nejvýkonnějším osmiválci současnosti
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků