Do třetice – a na nějakou dobu naposled – se vracíme k Fordu Mustang, který včera debutoval v šesté generaci. Takřka půlstoletí výroby Mustangu přineslo stovky verzí a několik desítek studií a prototypů. Vybrali jsme sedm z nich.
7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)
Mustangy si vzal do parády také bývalý závodník, dokonce jeden čas i pilot F1 Carroll Shelby. Firma tvůrce legendární Cobry stvořila dvě verze první generace: GT-350 a GT-500. Třistapadesátku poháněl vidlicový osmiválec objemu 4,73 l s výkonem 220 kW. Závodní verze R (jako racing) měly dokonce 265 kW.
Shelby GT500 i GT350 se v 5. generaci Mustangu dočkaly nástupnických verzí
Shelby GT-500 z roku 1967 se chlubil obřím sedmilitrem a minimálně 260 kW. Byla zároveň posledním ostrým Mustangem, který stavěla přímo Shelbyho továrna a nikoli Ford. Specifikace KR (King Of The Road – král silnic) ročníku 1968 byla hodna svého jména a od dřívějších sourozenců se lišila větším nasávacím otvorem na kapotě motoru Ram Air 428 Cobra Jet. Produkce byla zastavena v závěru roku 1969.
V páté generaci se pětistovka Shelby do nabídky Fordu vrátila, měla však kompresorové osmiválce 5,4 a 5,8 l.
Pokračujte na další kapitolu: