Ford Mustang: Sedm výjimečných modelů z historie legendy

Do třetice – a na nějakou dobu naposled – se vracíme k Fordu Mustang, který včera debutoval v šesté generaci. Takřka půlstoletí výroby Mustangu přineslo stovky verzí a několik desítek studií a prototypů. Vybrali jsme sedm z nich.

7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)

Mustangy si vzal do parády také bývalý závodník, dokonce jeden čas i pilot F1 Carroll Shelby. Firma tvůrce legendární Cobry stvořila dvě verze první generace: GT-350 a GT-500. Třistapadesátku poháněl vidlicový osmiválec objemu 4,73 l s výkonem 220 kW. Závodní verze R (jako racing) měly dokonce 265 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 i GT350 se v 5. generaci Mustangu dočkaly nástupnických verzí

Shelby GT-500 z roku 1967 se chlubil obřím sedmilitrem a minimálně 260 kW. Byla zároveň posledním ostrým Mustangem, který stavěla přímo Shelbyho továrna a nikoli Ford. Specifikace KR (King Of The Road – král silnic) ročníku 1968 byla hodna svého jména a od dřívějších sourozenců se lišila větším nasávacím otvorem na kapotě motoru Ram Air 428 Cobra Jet. Produkce byla zastavena v závěru roku 1969.

Americká auta | Technika | Sportovní auta | Příslušenství | Kupé | Fascinace | Ford | Byznys

Ford Mustang Shelby GT a GT/SC: zaostřeno na výkony

V páté generaci se pětistovka Shelby do nabídky Fordu vrátila, měla však kompresorové osmiválce 5,4 a 5,8 l.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků