Ford Mustang: Sedm výjimečných modelů z historie legendy

Do třetice – a na nějakou dobu naposled – se vracíme k Fordu Mustang, který včera debutoval v šesté generaci. Takřka půlstoletí výroby Mustangu přineslo stovky verzí a několik desítek studií a prototypů. Vybrali jsme sedm z nich.

7. Ford Mustang Shelby GT-350 a 500 (1965-1969)

Mustangy si vzal do parády také bývalý závodník, dokonce jeden čas i pilot F1 Carroll Shelby. Firma tvůrce legendární Cobry stvořila dvě verze první generace: GT-350 a GT-500. Třistapadesátku poháněl vidlicový osmiválec objemu 4,73 l s výkonem 220 kW. Závodní verze R (jako racing) měly dokonce 265 kW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Shelby GT500 i GT350 se v 5. generaci Mustangu dočkaly nástupnických verzí

Shelby GT-500 z roku 1967 se chlubil obřím sedmilitrem a minimálně 260 kW. Byla zároveň posledním ostrým Mustangem, který stavěla přímo Shelbyho továrna a nikoli Ford. Specifikace KR (King Of The Road – král silnic) ročníku 1968 byla hodna svého jména a od dřívějších sourozenců se lišila větším nasávacím otvorem na kapotě motoru Ram Air 428 Cobra Jet. Produkce byla zastavena v závěru roku 1969.

Americká auta | Technika | Ford | Sportovní auta | Byznys | Kupé | Fascinace | Příslušenství

Ford Mustang Shelby GT a GT/SC: zaostřeno na výkony

V páté generaci se pětistovka Shelby do nabídky Fordu vrátila, měla však kompresorové osmiválce 5,4 a 5,8 l.

Pokračujte na další kapitolu:

Předchozí KAPITOLY Následující
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků