Ford Mustang Saleen 351 v sériovém provedení a s kompresorem

Společnost Saleen před třemi lety změnila vlastníka, ale i přes počáteční nejistotu se její kurz naštěstí nezměnil…

V dubnu tak Saleen na setkání příznivců značky Ford v kalifornském Knott's Berry Farm představil prototyp oranžového kabrioletu Saleen 351 Mustang, který se však v těchto dnech stává skutečností. Jde o důkladnou přestavbu, jež výrazně mění vlastnosti výchozího sériového modelu, ovšem i tentokrát drží jeho charakter. Na první pohled si na voze všimneme přepracovaných nárazníků, prahových obkladů a výrazné kapoty s decentně včleněným sáním.

Zajímavosti | Design | Technika | Ford | Sportovní auta | Příslušenství | Kupé | Premiéry

Ford Mustang USAF Thunderbirds Edition: další „letecký“ prototyp

Sériové provedení si zároveň z dubnového prototypu zachovalo rozměrný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo i dvacetipalcové lité ráfky. Nově odladěny byly prakticky všechny prvky závěsů kol včetně pružin, tlumičů, stabilizátorů a příslušných silentbloků. Uvnitř vozu se toho mnoho nezměnilo, ale těšit se můžete třeba na specifické čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, prosvětlené prahové lišty, nové koberečky nebo číslované plakety na středové konzole.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Saleen 351 Mustang míří do prodejů 

S výše uvedeným koresponduje také podoba pohonné jednotky. Tou se stává kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 5,7 l, což znamená v krychlových palcích hodnotu 351, která figuruje také v označení tohoto speciálu Saleen. Tento motor se v rámci úprav dočkal rovněž kovaných pístů, nových vstřikovačů a tužších ventilových pružin. Prostě všeho, co od Saleenu čekáte.

Tuning | Ford

Saleen S281 Extreme: najrýchlejší Mustang

A abych nezapomněl: takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 708 koní (521 kW) a točivého momentu 887 Nm, který se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou převodovku se speciální spojkou a odlehčeným setrvačníkem. Nový Saleen 351 Mustang bude k dispozici s uzavřenou i otevřenou karoserií, přičemž ceny začínají v přepočtu na nikterak přemrštěné částce 1,7 mil. Kč.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků