Ford Mustang: paket Roush RS pro méně majetné

Známý ladič Mustangů, americký Roush, se tentokrát zaměřil na dostupnou modifikaci nejlevnějšího ze současných Mustangů.

V souvislosti s tuningu píšeme povětšinou o drahých přestavbách drahých předloh, nad nimiž drtivá většina z nás může jen zavzdychat. Nyní ovšem z jiného soudku. Jeden z nejznámějších úpravců současných Mustangů, firma Roush Industries, přichází se sadou modifikací určenou pro základní model Ford Mustang V6 a nazvanou Roush RS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Roush tentokrát připravil také něco pro méně movité

Změnila se řada prvků mechanických skupin a jejich nastavení, nicméně pohonná jednotka v podobě vidlicového šestiválce s objemem 3,7 l se obešla bez úprav, takže stále dosahuje výkonu 305 koní (227 kW). Ke zlepšení jízdních vlastností mají přispět především speciální pružiny snižující světlou výšku o 25 mm a navazující svým nastavením na nové tlumiče s progresivní charakteristikou účinku.

Tuning | Zajímavosti | Americká auta | Technika | Design | Sportovní auta | Ford | Fascinace | Kupé

Ford Mustang v čerstvém ladění Roush Industries

Zlepšení vzhledu a ovladatelnosti je pak dílem devatenáctipalcových litých ráfků ze standardního osmiválce Mustang GT v kombinaci s brzdovým systémem Brembo. Sada aerodynamických prvků pak pochází z nové edice dílů Roush pro Mustang 2013, takže si všimneme především „otevřenějších“ mřížek před chladičem a v nárazníku, lízátka pod ním, prahových nástavců nebo spoileru v oblasti hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí šestiválec Roush RS citelně připomíná dražší osmiválce

Chybět pochopitelně nemohou ani decentní emblémy Roush na masce, předních blatnících a pásu v horní části čelního skla, ani šedé pruhy po stranách karoserie a na kapotě. Interiér údajně ukrývá speciální koberečky, sportovní pedály a pozměněnou středovou konzoli. Za další příplatek lze objednávat třeba kožené čalounění, podsvícené prahové obklady nebo semišem potažený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podvozek je snížený, motor ale žádnými úpravami neprošel

A cena? Nikterak lidová, ale celkově docela příznivá. Základní sada Roush RS vás v přepočtu vyjde na 80 400 Kč, a pokud toužíte po kompletní sestavě včetně semišového volantu a kožených sedadel, připravte si zhruba 180 000 Kč. A k tomu samozřejmě nový Ford Mustang V6.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků