Ford Mustang dostane desetistupňovou automatickou převodovku

I když se nová generace Fordu Mustang teprve zabydluje na evropském trhu, na rok 2017 se chystá větší modernizace, která vedle úspornějších a výkonnějších motorů přinese jednu technickou zajímavost. Ford Mustang totiž dostane desetistupňovou automatickou převodovku.

Ford na desetirychlostní převodovce s hydrodynamickým měničem pracuje už zhruba čtyři roky. Má jít o revoluční automat, který najde uplatnění nejen v Mustangu, ale i v dalších modelech Fordu včetně dodávek a pick-upů. A to se nám někteří manažeři snaží namluvit, že devět rychlostí je přirozený limit pro automat...

Kupé | Kabriolety | Ford | První svezení

Ford Mustang v Evropě ostudu opravdu neudělá [první jízdní dojmy]

Převodovka Fordu má mít zámek měniče pro minimalizaci ztrát při plynulé a konstantní jízdě a její software má spolupracovat třeba s navigací a rychleji se učit jízdnímu stylu řidiče. Například bude umět přeskakovat rychlosti podle aktuální potřeby.

Technické řešení má vycházet z patentovaného jedenáctirychlostního systému společnosti Ford se soustavou několika spojek a planetárních soukolí. Zajímavostí je, že nová generace automatických převodovek Ford bude poměrně kompaktní a lehká.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků