Ford Mustang Bullit v Čechách!

Tedy vlastně na Moravě. Byli jsme u předávání Mustangu z limitované série Bullit jeho novému majiteli.

Když jsme vás na sklonku loňského roku informovali o vzniku této jedinečné série nového Mustangu, upravené přímo týmem Ford Racing, ani jsme netušili, že vůz tohoto typu najde brzy svého majitele v České republice. Ale stalo se a dle dostupných informací se jedná o jediný oficiální Mustang Bullit u nás.

Popudem k vzniku této série se stala slavná scéna z filmu Bullitův případ, natočeného v roce 1968. Za volant zeleného Mustangu 390GT s karosérií fastback tehdy usedl Steve McQueen, známý svojí vášní pro závody a také tím, že se v nebezpečných situacích nenechal nahrazovat kaskadéry. Zmíněná scéna je jistě dobře známá každému milovníku rychlých klasických automobilů a svým způsobem zůstala v kinematografii nepřekonána. Černý Dodge Charger s padouchy na palubě a Billem Hickmanem za volantem (jedním z nejlepších řidičů v Hollywoodu) uniká před zeleným Mustangem policisty Franka Bullita, nejprve zaplněnými uličkami San Francisca a později táhlými zatáčkami meziměstské silnice. Štáb měl k dispozici po dovu vozech od každého typu, které musely být upraveny tak, aby jejich podvozky vydržely skoky v ulicích. Motor Mustangu s objemem 6,4 l musel být nadopován tak, aby udržel krok s Chargerem, jehož motor Magnum měl objem výrazně přes sedm litrů. Ani jedno slovo, žádná hudba či vtipkování, zkrátka nic, co by rušilo. Pouze třináct minut řevu mohutných motorů, dýmu z pálících se pneumatik a opravdu ostrého souboje dvou drsných a velmi schopných řidičů a jejich strojů. S největší pravděpodobností se již nikdy nic podobně „výživného“ natočit nepodařilo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na první pohled nás potěšily velmi čisté a žádnými ozdobami nerušené linie, jimž ustoupily dokonce i typický koník na přední masce či „kaplička“ (beztak falešná) na kapotě. Veškeré zdobení se omezilo na tenké chromové lemování černé masky, zdvojené koncovky výfuků a nový kulatý znak mezi zadními světlomety, v jehož středu září nápis Bullit. Novodobý Bullit vychází z provedení Mustang GT, přesto postrádá třeba druhý pár předních světlometů, vše zbytečné muselo ustoupit. Pětipaprsková litá kola o průměru 18 palců obouvají pneumatiky BF Goodrich G-Force s rozměry 235/50 ZR18 a vzhledem se podobají těm, jimiž byl osazen Mustang McQueenův.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se podobá běžnému Mustangu GT, palubní deska je z převážné části obložena hliníkem a upravenný tříramenný volant nese kromě tlačítek ovládání tempomatu i nápis Bullit, který objevíme i na prahových lištách. Sedadla, středová konzole i přístrojový štít jsou srovnatelné s Mustangem GT, vyjma krátké řadicí páky s leštěným a kulatým povrchem, jež napovídá o instalaci nové převodovky Tremec.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se speciálně upraveným sáním „bublá“ vidlicový osmiválec DOHC objemu 4,6 l s výkonem naladěným na 315 koní, maximálním točivým momentem 442 Nm při 4 250 ot./min a maximálkou 242 km/h. Nové sání je uzpůsobeno díky novému filtru a stínění tak, že výrazně redukuje přísun teplého vzduchu od motoru, a to i při dravějším stylu jízdy, což pozitivně ovlivňuje výkon pohonné jednotky při vyšších otáčkách. Jisté spojení s filmovou verzí vozu tedy nepřichází jenom prostřednictvím laku, ale podtrhuje jej mnoho dalších detailů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Vraťme sa ale k úpravám technického charakteru. Další na seznamu je speciálně upravený výfukový systém, a to i proto, aby byl docílen co nejlepší akustický dojem z motoru. Ford Mustang Bullit obdržel také sportovní tlumiče a pružení, čímž se z něho, podle výrobců, stal nejlépe ovladatelný Mustang všech dob. Motorový prostor dostal mohutnou, dvojitou vzpěru mezi horními lůžky tlumičů, jež nese i zvláštní štítek s údaji o VIN, pořadovém čísle v rámci série Bullit a emblém Ford Racing. Pro evropský provoz doznal vůz určitých změn včetně zadního osvětlení, kde byly do zpáteček vloženy oranžové žárovky blinkrů, zatímco funkci zpětného osvětlení obstarává čirý světlomet pod zadním nárazníkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový Bullit je oficiálně dostupný jen v Americe a Kanadě, kde si je možné pořídit jej za velmi příznivou cenu 31 075 $ (cca 575 000 Kč), nikoli nepodobnou té, za níž se prodává sériový Mustang GT. U nás je cena samozřejmě o něco vyšší a je dána úpravami techniky v rámci evropské legislativy, homologací, dopravou, daní a clem. Vzhledem k tomu, že vůz nebyl pojištěn, mohli jsme se pokochat pouze zvukem motoru. A je třeba říci, že jeho zvuk se podařilo odladit opravdu znamenitě a spolehlivě zvýší tep každému milovníku velkých motorů. Pro zájemce o další snímky a zkušenosti za volantem četnáře odkážeme na naše svezení s Fordem Mustang GT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Předávání probíhalo na dealerství Ford CARent v Brně.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků