Ford Mustang Boss 302 TracKey: konečně ostrý

Ford připravil pro extrémní verzi svého Mustangu Boss 302 sadu zvláštních klíčů. Jen s nimi bude možné využít „Bosse” naplno.

Proč my to píšeme o obyčejných klíčích? Je to proto, že tyto klíče zase tak obyčejné nejsou. Zřejmě nejvýznamnější novinka pro Mustang modelového roku 2012 se staronovým označením Boss 302 totiž může být objednána se speciálním klíčem TracKey. Jak jistě tušíte, tento klíč komunikuje s řídicí jednotkou vozu a ve svém důsledku umožní svému řidiči využít všech předností stroje, který se neztratí ani na skutečné závodní trati. Jakmile Ford Mustang Boss 302 nastartujete skrze klíč TracKey, jednotka PCM přenastaví více než dvě stovky parametrů pohonné jednotky včetně časování ventilů, předstihu zážehu nebo regulace průtoku paliva, což z vozu v extrémním nasazení vydoluje maximum.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Z elektronického řízení motoru jsme vykřesali to nejlepší, aby vlastníci TracKey mohli prožít skutečně závodní zážitky,“ dušuje se Jeff Seaman zodpovědný za vývoj pohonných jednotek pro Mustangy. „Tento klíč ale nelze používat na běžných silnicích, například brzdění motorem bylo radikálně posíleno k prodloužení životnosti brzd a odezva plynového pedálu je skutečně agresivní. Zkušený řidič však v bezpečí uzavřené trati podobné znaky naplno ocení“.

V souvislosti s vývojem této soustavy připravili pánové od Forda také dvoustupňový „launch control“ pro usnadnění ostrého startu z místa, nikoli nepodobný systému použitému na závodních strojích Cobra Jet, který naopak přijde vhod zvláště méně zkušeným řidičům. Stačí si skrze tlačítka na volantu nastavit hranici otáček motoru, sešlápnout plynový pedál k podlaze a povolit spojku, o vše ostatní se již postará elektronika.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jakmile den určený pro závodění končí a chystáte se na cestu k domovu, je třeba motor zhasnout a znovu nastartovat sériovým klíčem, čímž se z Mustangu Boss 302 opět stane „civilizovaný“ sportovní vůz, pokud tak lze hovořit o stroji s výkonem 446 koní (328 kW). Soustavu TracKey bude na vašem voze Boss 302 schopno aktivovat jakékoli dealerství Ford Racing, ceny tohoto úkonu však zatím neznáme.

Na jednu stranu je to zajímavá věc, na druhou si říkáme, proč je k podobnému přestavení nezbytný specifický klíč a nestačí tlačítko na palubní desce. Že by se nedalo tak dobře prodávat za příplatek?

Poslední, a neméně zajímavou novinkou na téma Boss 302, je zavedení bezplatného řidičského kurzu nabízeného všem budoucím majitelům Mustangů Boss 302. Kurzy budou probíhat na slavném okruhu Miller Motorsport Park v Tooele (Utah), kde si budou moci vyzkoušet své stroje až na samotných hranicích jejich a svých možností. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 302
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků