Ford Mustang a jeho péče o aerodynamiku ve stylu „doba si to žádá“

Americký Ford se rozhodl popsat, jakým způsobem u nového Mustangu řešil aerodynamiku.

Tak není to úplně nové a ani tak propracované jako u Camara Z/28, přesto to stojí za pozornost. Právě GM patří v současnosti k těm výrobcům klasických amerických muscle cars, kteří se pokoušejí akcentovat svoji snahu o zlepšování jízdních vlastností s využitím propracované aerodynamiky, o čemž svědčí také všechny ty zvláštní tahy s Camarem Z/28. Začalo to příběhem o zvyšování přítlaku u Camara Z/28 a prozatím skončilo poněkud rozpačitým zákrokem v podobě eliminace firemního znaku z masky chladiče Camara Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford demonstruje optimální aerodynamické řešení nového Mustangu GT

Zcela nový Ford Mustang se začne prodávat až na sklonku letošního roku, ale i jeho tvůrci se na vlně péče o aerodynamiku rozhodli svézt. Záměrem konstruktérů bylo navrhnout vůz věrný jeho historickému odkazu a vytvořit „elegantní, moderní a svalnatou interpretaci kultovního pony“. Součástí praktických zásahů se staly třeba vzduchové clony, jež vedou vzduch přídí karoserie skrze chladiče a z útrob karoserie jej vyvádějí skrze podběhy předních kol.

Video | Americká auta | Sportovní auta | Ford | Fascinace | Kabriolety | Premiéry

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Důkazem péče konstruktérů o důmyslný přístup k řešení aerodynamiky nového Mustangu je sada tří rozdílných řešení přídě, z nichž každé bylo vyvinuto podle požadavků každého z motorů. Na nízkou spotřebu orientovaný čtyřválec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinně ovládaných lamel před chladičovou stěnou, zatímco (prozatím) špičkový Mustang GT má příď řešenou tak, aby se vůz snadněji „prokousával“ vzduchem, ale zároveň aby byl zajištěn dostatečný přísun vzduchu k chladičům.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků