Ford Mustang a jeho péče o aerodynamiku ve stylu „doba si to žádá“

Americký Ford se rozhodl popsat, jakým způsobem u nového Mustangu řešil aerodynamiku.

Tak není to úplně nové a ani tak propracované jako u Camara Z/28, přesto to stojí za pozornost. Právě GM patří v současnosti k těm výrobcům klasických amerických muscle cars, kteří se pokoušejí akcentovat svoji snahu o zlepšování jízdních vlastností s využitím propracované aerodynamiky, o čemž svědčí také všechny ty zvláštní tahy s Camarem Z/28. Začalo to příběhem o zvyšování přítlaku u Camara Z/28 a prozatím skončilo poněkud rozpačitým zákrokem v podobě eliminace firemního znaku z masky chladiče Camara Z/28.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford demonstruje optimální aerodynamické řešení nového Mustangu GT

Zcela nový Ford Mustang se začne prodávat až na sklonku letošního roku, ale i jeho tvůrci se na vlně péče o aerodynamiku rozhodli svézt. Záměrem konstruktérů bylo navrhnout vůz věrný jeho historickému odkazu a vytvořit „elegantní, moderní a svalnatou interpretaci kultovního pony“. Součástí praktických zásahů se staly třeba vzduchové clony, jež vedou vzduch přídí karoserie skrze chladiče a z útrob karoserie jej vyvádějí skrze podběhy předních kol.

Video | Americká auta | Ford | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Premiéry

Ford Mustang GT Convertible na nových snímcích a v detailech

Důkazem péče konstruktérů o důmyslný přístup k řešení aerodynamiky nového Mustangu je sada tří rozdílných řešení přídě, z nichž každé bylo vyvinuto podle požadavků každého z motorů. Na nízkou spotřebu orientovaný čtyřválec 2,3 l EcoBoost tak vyniká zástavbou samočinně ovládaných lamel před chladičovou stěnou, zatímco (prozatím) špičkový Mustang GT má příď řešenou tak, aby se vůz snadněji „prokousával“ vzduchem, ale zároveň aby byl zajištěn dostatečný přísun vzduchu k chladičům.


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků