Ford Mustang 2011: znovu s emblémem 5.0

Když se v sedmdesátých letech na blatnících Mustangů objevil znak 5.0, znamenalo to jistý úpadek této legendy ovlivněný ropnou krizí a poklesem výkonu s ohledem na snížení spotřeby a emisí. Přesto se toto označení na Mustang nyní vrací. Ten připravený pro modelový rok 2011 projde zásadní modernizací pohonných jednotek, na tomto místě jsme vám představili zbrusu nový šestiválec a v Detroitu se již za několik týdnů představí i svěží osmiválec.

Nová jednotka disponuje objemem rovných pěti litrů, hliníkovým blokem se zalisovanými litinovými vložkami nebo čtyřventilovou technikou s plynule proměnným časováním ventilů. Naladěna bude na 412 koní (302 kW) při 6 500 ot./min., což je v porovnání s hodnotou 315 koní (230 kW) stávajícího osmiválce 4,6 l skutečně razantní navýšení. Ale bylo jej opravdu zapotřebí, neboť konkurence nabízí více.

Pětilitrový Mustang se ani teď nestane výkonovým rekordmanem (k mání stále zůstává vrcholná verze Shelby), ale bude vynikat příznovou spotřebou benzínu, když má v dálničním provozu spotřebovat průměrně jen 9,4 l/100 km. Jedná se navíc o skutečné přiblížení ke konkurenci, Chevrolet Camaro SS dává z objemu 6,2 l 426 koní při 5 900 ot./min. a Dodge Challenger SRT8 pak z jednotky 6,1 l Hemi 425 koní při 6 000 ot./min. Tyto hodnoty jsou sice o něco vyšší než u nového Mustangu 5.0, ale všiměte si citelných rozdílů ve zdvihových objemech, jimž je přímo úměrná spotřeba. Ford Mustang 5.0 bude dodáván výhradně se šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2011
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků