Ford Mustang 2011: znovu s emblémem 5.0

Když se v sedmdesátých letech na blatnících Mustangů objevil znak 5.0, znamenalo to jistý úpadek této legendy ovlivněný ropnou krizí a poklesem výkonu s ohledem na snížení spotřeby a emisí. Přesto se toto označení na Mustang nyní vrací. Ten připravený pro modelový rok 2011 projde zásadní modernizací pohonných jednotek, na tomto místě jsme vám představili zbrusu nový šestiválec a v Detroitu se již za několik týdnů představí i svěží osmiválec.

Nová jednotka disponuje objemem rovných pěti litrů, hliníkovým blokem se zalisovanými litinovými vložkami nebo čtyřventilovou technikou s plynule proměnným časováním ventilů. Naladěna bude na 412 koní (302 kW) při 6 500 ot./min., což je v porovnání s hodnotou 315 koní (230 kW) stávajícího osmiválce 4,6 l skutečně razantní navýšení. Ale bylo jej opravdu zapotřebí, neboť konkurence nabízí více.

Pětilitrový Mustang se ani teď nestane výkonovým rekordmanem (k mání stále zůstává vrcholná verze Shelby), ale bude vynikat příznovou spotřebou benzínu, když má v dálničním provozu spotřebovat průměrně jen 9,4 l/100 km. Jedná se navíc o skutečné přiblížení ke konkurenci, Chevrolet Camaro SS dává z objemu 6,2 l 426 koní při 5 900 ot./min. a Dodge Challenger SRT8 pak z jednotky 6,1 l Hemi 425 koní při 6 000 ot./min. Tyto hodnoty jsou sice o něco vyšší než u nového Mustangu 5.0, ale všiměte si citelných rozdílů ve zdvihových objemech, jimž je přímo úměrná spotřeba. Ford Mustang 5.0 bude dodáván výhradně se šestistupňovými převodovkami s manuálním, nebo automatickým řazením.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2011
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků