Ford Mustang 2011: hlavně efektivně

Autosalon v Los Angeles teprve klepe na dveře, ale již nyní víme o jedné z jeho hvězd. Stane se jí modifikovaný Ford Mustang 2011.

Detaily o Mustangu nového modelového roku si FMC nechává až na oficiální premiéru, ale již nyní známe celou řadu informací. Jistě nejvýznamnější novinkou však bude nový vidlicový šestiválec doplněný šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, který má dosahovat nízké spotřeby paliva, ale především konečně konkurenceschopného výkonu.

Jedná se o celohliníkovou jednotkou Duratec s proměnným časováním ventilů a výkonem 305 koní, což znamená slušnou výbavu proti Chevroletu Camaro, ale za takovým Nissanem 370Z stále pokulhává. Použití plynule proměnného časování ventilů DAMB (Direct Acting Mechanical Bucket) má snížit spotřebu paliva o 3 % a zvýšit výkon o 10 % v porovnání s podobnými jednotkami s pevně stanoveným časováním. K lepší využitelnosti v nižších a středních otáčkách se dále přidávají chlazení nasávaného vzduchu a dvojitá výfuková soustava, díky kterým má motor točit až 7 000 ot./min. a nabízet velmi rychlou odezvu na sešlápnutí plynového pedálu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V porovnání se stávajícím šestiválcem klesne průměrná spotřeba paliva o plnou čtvrtinu. K tomu mají kromě nového motoru přispět v detailech upravená aerodynamika v oblasti přídě, podběhů, blatníků, krytů podvozku a zadní kapoty, ale také elektronický posilovač řízení (což jistě milovníci Mustangů patřičně ocení...).

Zvýšení výkonu přichází v kombinaci s upraveným podvozkem. Pružicí a tlumicí jednotky byly nově odladěny s ohledem na komfortnější jízdu po kvalitních silnicích, přičemž nová spodní ramena a tužší stabilizátor na zadní nápravě mají zlepšit jízdní vlastnosti a odezvu při průjezdu zatáčkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli modifikace aerodynamiky měly za cíl hlavně snížit spotřebu paliva, pokusili se konstruktéři zároveň o lepší vyvážení vztlaku na přední a zadní nápravě. Výsledkem je údajně kvalitnější kontakt s vozovkou při vyšších rychlostech. Zákazníci určitě ocení instalaci diferenciálu s omezenou svorností, který se tak stává základní výbavou všech šestiválcových Mustangů, podobně jako brzdová soustava s většími kotouči vpředu i vzadu.

Uvnitř se změny promítnou do vylepšené akustické izolace interiéru a nového materiálu dveřních těsnění, dobře patrná je i modifikace přístrojového štítu s tachometrem cejchovaným do 160 mph (zhruba 260 km/h) a otáčkoměrem se stupnicí končící cifrou 8 000 ot./min. Vůbec poprvé se v Mustangu objeví bezklíčový systém MyKey, vestavěný dálkový ovladač garáže nebo zpětná zrcátka se zcela novým krytím slepých úhlů.

Na podzim příštího roku bude možno pro šestiválcové Mustangy objednávat sadu Performance Package, jež se má vyznačovat kratším stálým převodem, devatenáctipalcovými ráfky, vzpěrou mezi horními lůžky předních tlumičů, nově kalibrovaným „protiprokluzem“ a tužším pérováním převzatým z osmiválcového Mustangu GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2011
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků