Ford Mustang 2010: skleněná střecha i GT C

Pro modelový rok 2010 přijíždí Mustang s dílčími, ale zajímavými změnami. Tou nejviditelnější je nová prosklená střecha.

Právě včas, tedy na začátku léta, přijíždí Mustang kupé s možností příplatkové prosklené střechy, za kterou se platí rozumných 1 995 dolarů. Do nabídky se rovněž vrací osmiválcové provedení GT pro otevřenou karosérii.

Prosklená střecha je vyrobena z tvrzeného, kouřového skla a pro potřebné soukromí je zevnitř doplněna ručně ovládanou roletkou. Tato střecha umožňuje jízdu s plně prosluněným interiérem, ovšem při zachování komfortu uzavřeného vozu. Použitý materiál by měl navíc filtrovat až 90 % zdraví škodlivých složek slunečního záření.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toto zatmavení rovněž redukuje tepelnou zátěž interiéru, čímž jde o řešení nesrovnatelné s běžným kabrioletem. Ekologové zaplesají, že tím klesá také zatížení klimatizační soustavy, motoristé pak ocení fakt, že obkladové materiály budou pomaleji „vadnout“. Povrch skleněné střechy je opatřen zvláštní vinylovou vrstvou, jež posádku izoluje od hluku vznikajícího prouděním vzduchu, okolním prostředím nebo různými vibracemi. Podobnou střechu pro modelový rok Ford nabízí také pro své americké modely Lincoln MKS a MKX a Fordy Flex a Edge.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se toho mnoho nezměnilo, což řada příznivců komentovala patřičným reptáním. Šesti i osmiválec byly převzaty z předchozího typu pouze s minimem změn a jejich standardní výkonové parametry již neudrží krok s konkurencí. Jednotka 4,0 V6 dává nyní 210 a 4,6 V8 315 koní, což již na úrovni doby není.

Podle dostupných informací se však brzy, zřejmě pro modelový rok 2011, můžeme těšit na radikální změnu, o čemž jsme vás informovali již na tomto místě. Mustang by tak měl hostit nový šestiválec 3,7 l z generace EcoBoost, jenž bude těžit z předností přeplňování a přímého vstřikování benzínu. Mohlo by jít o stejný motor, jaký se nyní nachází pod kapotou Lincolnu MKS. Zde dává výkon 273 koní, což už by bylo o něčem jiném, navíc je docela možné, že pro použití v Mustangu bude výkonová špička ještě zvýšena.

Další informace se zmiňují o tom, že stávající osmiválec bude nahrazen novým „pětilitrem“ a na přední blatníky Mustangu se tak zřejmě vrátí legendární označení 5.0 z generací osmdesátých let. Zřejmě tento motor měl totiž namysli Bill Ford Jr., když předevčírem mluvil na CNBC o čtyřsetkoňovém Mustangu... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford skleněnou střechu dodával již pro Mustang předchozí generace modelového roku 2009, nový systém je však vyspělejší.  
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang 2010
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků