Ford možná prodá svůj podíl v Mazdě

Není žádným tajemstvím, že koncern Ford se nachází v nemalých finančních problémech. Po odprodání automobilek Jaguar a Land Rover se zřejmě bude muset zbavit i další investice, aby se alespoň částečně vzpamatoval ze ztráty, která jen za letošní půlrok činí 8,7 miliardy dolarů. Někteří analytici tvrdí, že Fordu by teoreticky mohlo pomoct, kdyby se částečně zbavil svého podílů v Mazdě, čímž by automobilce nechal více možností pro svůj vlastní rozvoj, nebo by dal šanci na převzetí jiným investorem. Na druhé straně je zde však i logická stránka věci - Mazdě se daří a to i v USA, takže pro koncern není Mazda přítěží, takže by mohlo být chybou pustit toto „eso“. Jenže Ford si ve své finanční situaci příliš vybírat nemůže..

Kromě toho je zde stále možnost, že koncern odprodá i automobilku Volvo, přičemž o tomto kroku se mluví již dlouho. Podle nejnovějších spekulací však švédská automobilka svého majitele v letošním roku určitě měnit nebude. Avšak v tomto případě se ozývají i potenciální investoři, přičemž svůj zájem zatím projevili některé čínské a ruské koncerny. Ford zatím o svých plánech mlčí, je však jasné, že k nějakému významnému kroku přistoupí již brzy.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků