Ford Mondeo: nově na tři paliva

Jako solidní východisko ze šlamastyky tuhnoucích emisních limitů se jeví aplikace alternativních pohonných směsí pro jen lehce upravované stávající spalovací motory. Řada výrobců tak směřuje k technologii flexi-fuel, tedy k vozům, jež mohou jezdit na více druhů paliv. Evropský Ford patří v tomto snažení k průkopníkům a hodlá v něm pokračovat. Novinkou v jeho modelové nabídce se tak již příští měsíc stane Mondeo, jež bude „chodit“ hned na tři druhy paliva: benzín, etanol a LPG. Premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Lipsku, Ford oznámil základní cenu 27 500 eur.
 
Ford Mondeo „tri-fuel“ bude k dispozici se všemi třemi stávajícími karosářskými variantami a modifikovaným dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Duratec s výkonem naladěným na slušných 145 koní. Ačkoli bude moci být poháněn třemi druhy paliv, na jeho palubě se budou nacházet pouze dva zásobníky. LPG bude tankováno do zvláštního zásobníku, zatímco benzín a etanol budou skladovány v jediné nádrži, přičemž jejich vzájemný poměr bude moci být zcela libovolný. Je to významný pokrok oproti dosud užívanému palivu E85, v němž musel být zachován poměr konvenčního benzínu ve výši alespoň 15 %. Nádrž na etanol a benzín má objem 70 litrů, zatímco ta na LPG 49 litrů. Dohromady se pochopitelně akční radius takto vybaveného Fordu Mondeo prodlouží, vůz totiž v kombinovaném provozu ujede 460 km na LPG a dalších 850 km na benzín či etanol. Jízdní dosah nějakých 1 310 km je u běžného osobního vozu dosti nadprůměrný, u verze kombi s menší nádrží na LPG však klesne na stále velmi slušných 1 230 km.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků