Ford Mondeo: nově na tři paliva

Jako solidní východisko ze šlamastyky tuhnoucích emisních limitů se jeví aplikace alternativních pohonných směsí pro jen lehce upravované stávající spalovací motory. Řada výrobců tak směřuje k technologii flexi-fuel, tedy k vozům, jež mohou jezdit na více druhů paliv. Evropský Ford patří v tomto snažení k průkopníkům a hodlá v něm pokračovat. Novinkou v jeho modelové nabídce se tak již příští měsíc stane Mondeo, jež bude „chodit“ hned na tři druhy paliva: benzín, etanol a LPG. Premiéru si odbude na blížícím se autosalonu v Lipsku, Ford oznámil základní cenu 27 500 eur.
 
Ford Mondeo „tri-fuel“ bude k dispozici se všemi třemi stávajícími karosářskými variantami a modifikovaným dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem Duratec s výkonem naladěným na slušných 145 koní. Ačkoli bude moci být poháněn třemi druhy paliv, na jeho palubě se budou nacházet pouze dva zásobníky. LPG bude tankováno do zvláštního zásobníku, zatímco benzín a etanol budou skladovány v jediné nádrži, přičemž jejich vzájemný poměr bude moci být zcela libovolný. Je to významný pokrok oproti dosud užívanému palivu E85, v němž musel být zachován poměr konvenčního benzínu ve výši alespoň 15 %. Nádrž na etanol a benzín má objem 70 litrů, zatímco ta na LPG 49 litrů. Dohromady se pochopitelně akční radius takto vybaveného Fordu Mondeo prodlouží, vůz totiž v kombinovaném provozu ujede 460 km na LPG a dalších 850 km na benzín či etanol. Jízdní dosah nějakých 1 310 km je u běžného osobního vozu dosti nadprůměrný, u verze kombi s menší nádrží na LPG však klesne na stále velmi slušných 1 230 km.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků