Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Ford představuje koncept s využitím nových výrobních technologií a odlehčených materiálů. Nové Mondeo tak zhublo neuvěřitelných 363 kg.

Automobilka Ford bere snižování hmotnosti aut naprosto vážně a na konceptu amerického modelu Fusion, který se u nás bude jmenovat Mondeo, ukazuje, čeho všeho je schopna s využitím nových technologických postupů dosáhnout.

Než se zaměříme na detaily, tak vězte, že konstruktérům se podařilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojit plných 363 kg při zachování všech bezpečnostních, komfortních a ekologických standardů a norem. Tohle experimentální Mondeo tak váží jen 1195 kg, tedy přibližně stejně jako mnohem menší Ford Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford moc fotek neukázal, ale upravené díly stejně nejsou na první pohled vidět.

Ford využil při stavbě velké množství hliníku, lehčí vysokopevnostní oceli, tvrzené plasty, uhlíková vlákna, hořčík a další exotické materiály, se kterými se setkáváme zpravidla v konstrukci supersportů a závodních speciálů.

Například zadní okno je vyrobeno z mnohem lehčího polykarbonátu, zatímco čelní okno je z tenčího a lehčího, avšak pevnějšího skla. Speciální 19" kola jsou z uhlíkových vláken a používají pneumatiky 155/70 R19 s nízkým valivým odporem.

Z uhlíkových vláken je i přístrojová deska, stejně jako sedačky a další díly v interiéru. Celý spodní nosný rám pod motorem je hliníkový. Odlehčena byla i elektroinstalace.

Americká auta | Technika | Ford | Byznys | Hybridy | Palivo | Ford Mondeo

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Hmotnost se šetřila mimo jiné i na motoru. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odlehčené hliníkové ojnice a všechno, co není namáháno extrémními teplotami a třením, je z karbonu. 

Ford na tomto konceptu demonstruje technologie, které použil i při vývoji nového pracovního pick-upu Ford F-150. U něj se podařilo snížit hmotnost o 315 kg proti předchozí generaci. Uvidíme, zda se podobné diety dočkáme i u dalších fordů.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 57 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků