Ford Mondeo na dietě váží jako malá Fiesta

Ford představuje koncept s využitím nových výrobních technologií a odlehčených materiálů. Nové Mondeo tak zhublo neuvěřitelných 363 kg.

Automobilka Ford bere snižování hmotnosti aut naprosto vážně a na konceptu amerického modelu Fusion, který se u nás bude jmenovat Mondeo, ukazuje, čeho všeho je schopna s využitím nových technologických postupů dosáhnout.

Než se zaměříme na detaily, tak vězte, že konstruktérům se podařilo z hmotnosti 1558 kg nového Mondea ukrojit plných 363 kg při zachování všech bezpečnostních, komfortních a ekologických standardů a norem. Tohle experimentální Mondeo tak váží jen 1195 kg, tedy přibližně stejně jako mnohem menší Ford Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford moc fotek neukázal, ale upravené díly stejně nejsou na první pohled vidět.

Ford využil při stavbě velké množství hliníku, lehčí vysokopevnostní oceli, tvrzené plasty, uhlíková vlákna, hořčík a další exotické materiály, se kterými se setkáváme zpravidla v konstrukci supersportů a závodních speciálů.

Například zadní okno je vyrobeno z mnohem lehčího polykarbonátu, zatímco čelní okno je z tenčího a lehčího, avšak pevnějšího skla. Speciální 19" kola jsou z uhlíkových vláken a používají pneumatiky 155/70 R19 s nízkým valivým odporem.

Z uhlíkových vláken je i přístrojová deska, stejně jako sedačky a další díly v interiéru. Celý spodní nosný rám pod motorem je hliníkový. Odlehčena byla i elektroinstalace.

Americká auta | Technika | Ford | Byznys | Palivo | Hybridy | Ford Mondeo

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Hmotnost se šetřila mimo jiné i na motoru. Jednotka 1.0 EcoBoost dostala odlehčené hliníkové ojnice a všechno, co není namáháno extrémními teplotami a třením, je z karbonu. 

Ford na tomto konceptu demonstruje technologie, které použil i při vývoji nového pracovního pick-upu Ford F-150. U něj se podařilo snížit hmotnost o 315 kg proti předchozí generaci. Uvidíme, zda se podobné diety dočkáme i u dalších fordů.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků