Ford Mondeo facelift: nová tvář, nové motory

Ford Mondeo pro rok 2011 už není tajemstvím. Máme první fotografie i informace o nových motorech vč. turbodieselu s 200 koňmi.

Že Ford chystá výrazné omlazení Mondea, není už pěkných pár měsíců žádné tajemství. Již loni jsme mohli vidět první špionážní fotografie „podezřele” maskovanýcu vozů, v letošním roce pak potvrdila vše i samotná automobilka, když představení inovovaného sedanu a kombi střední třídy avizovala pro srpnový moskevský autosalon.

Jenže je konec června, v Moskvě sotva začali prodávat vstupenky a přesto víme vše podstatné. Ford (přesněji řečeno britský Ford, proto mají všechny vyobrazené vozy volant na „špatné” straně) se zkrátka neudržel a vypustil do éteru první oficiální fotografie a informace. Ke klasickému představení mají uvolněné materiály hodně daleko, přesto odhalují klíčové inovace, které Mondeo letos určitě neminou.

V prvé řadě jde o omlazení exteriéru, které se dotklo obvyklých partií, tedy především přídě a zádě. Navíc si troufnu říci, že se těchto obvyklých partií dotklo velmi obvyklým způsobem. Příď dostala výraznější přední nárazník s nižší a méně nápadnou horní mřížkou chladiče, zato mohutnější a nápadnější spodní. Upravena prý byla i přední kapota (ale novotou zrovna nezáří) a chybět nesmí inovované osvětlení s předními LED denními světly. Kdo je nemá, jako by dnes nebyl.

Úpravy zádě už jsou přece jen decentnější a na první pohled zaujmou pouze inovovanými koncovými světly opět s LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér nám Ford prozatím neukázal, ale již přichystané změny alespoň naznačil. Můžeme tak počítat s přepracovanou středovou konzolí, upravenými výplněmi dveří, stropní konzole by pak měla přinést lepší osvětlení interiéru. Chybět nebudou nové materiály a obklady palubní desky, těšit se můžeme na nový navigační systém a také audiosystém s 265 Watty a osmikanálovým zesilovačem.

Zajímavé jsou ale i technické změny. Pomineme-li libůstky jako automatické „přivírání” vstupu vzduchu k chladiči při chladnějším počasí nebo ve vysokých rychlostech pro snížení odporu vzduchu, máme tu především dva nové výkonné motory.

Dvoulitrový benzinový EcoBoost SCTi dostalo Mondeo již před faceliftem, jenže „pouze” s 203 koňmi. Po faceliftu budete mít na výběr i verzi s 240 koníky, která podle Fordu nabídne vyšší dynamiku při stejné papírové spotřebě. Je smutné, že Ford se hned vytasil s emisemi CO2 (179 g/km), ale průměrnou spotřebu už ani neříká. Z výše zmíněného však můžeme dovodit, že teoretická kombinovaná spotřeba bude mít podobu 7,7 litru benzinu na 100 km (hodnota pro SCTi 203 koní).

Pro zemědělný lid bude zřejmě zajímavější druhá novinka, přepracovaný turbodiesel Duratorq 2,2 TDCI, který jsme shodou okolností v Mondeu nedávno testovali. Jenže to byla jeho současná, slabší verze, ta nová překoná svým výkonem tak trochu magickou metu 200 koní a stane se nejsilnějším motorem Duratorq do těchto dní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O dynamice jednoltlivých nových verzí nevíme zhola nic, nemáme k dispozici ani žádné další specifikace, na ty si bohužel budeme muset ještě počkat. Závěrem tak dodejme, že Mondeo 2011 dostane i vylepšenou automatickou převodovku PowerShift se dvěma spojkami (zkrátka „DSG”), systém varování před jízdním pruhem a automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Co je jisté - faceliftované Mondeo poznají poprvé Moskvané na své srpnové autoshow, my si pak počkáme na říjnové zahájení prodejů. Alespoň tak je avizováno pro britský trh, u nás může být vůz k dispozici o něco pozdějí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo s faceliftem pro rok 2011
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků