Ford Mondeo: evropský Fusion dostane jako základ benzinový tříválec

13 komentářů

berkelay
7. září • 14:15

Mondeo s tříválcem, ach jo... Nesnáším tuhle dobu, pro automobilový průmysl je to pohroma. Kdyby se ekofašistická EU zaměřila raději na to, co leze z lodních motorů obřích tankerů, letadel atd. a ne jen neustále vytvářela nové a nové emisní normy pro automobily, které se svými exhalacemi ve světové produkci podílí jen malým procentem. V autě tohoto typu bych čekal spíše něco takového: hliníkový šestiválec s variabilním časováním výfukových i sacích ventilů, suché ocelové vložky válců, pohon rozvodů řetězem, kovaná kliková hřídel, pro úsporu paliva a snížení emisí - elektronický řízený termostat (motor se udržuje při nízkém zatížení ve vyšší teplotě), 4 lambda sondy, katalyzátory hned za svodama v motorovém prostoru (pro rychlejší zahřátí), turboletní sání (při nízkých otáčkách zlepšuje plnění válců). To co jsem popsal je technika použita ve 13let! starém BMW motoru. To bylo v dobách, kdy se na materiálu nešetřilo a vývoj nebyl neustále omezován ekologickými normami. Výhoda tohoto motoru je, že najede zcela bez problému přes milion km, zatímco z tohoto poddimenzovaného, turbo tříválce budou po 200tis lítat šroubky.

jim
7. září • 13:34

Tříválec pro Mondeo? Ta se mu bude muset sakra šlapat na krk, aby to jelo. Pořád se ohánějí kolik to má koní, ale důležitější je krouťák a jakých otáčkách.

Mino
7. září • 16:17

Tak zrovna krouťák to má docela solidní (200 Nm overboost, jinak 170Nm od 1500 do 4500rpm), což je zhruba na úrovni atmosférických 1,8 nebo 2,0. Potíž tam bude s tím, jestli se dostaneš pod tuto hranici, to bude chcípat okamžitě podobně jako ve Focusu, se kterým je údajně občas problém se rozjet. Jinak tříválec v Mondeu mi taky přijde jako nesmysl.

Tycoon
7. září • 20:37

Bude to prostě jako turbodiesel. Díky záběru turba to pojede slušně, ale jakmile se to dostane do turbodíry, tak se to bude jen bezmocně vibrovat. Lidem zvyklým na turbodiesel to asi vadit nebude. Spíše jsem zvědavý na spotřebu a životnost v autě velikosti Mondea.

Pepan
7. září • 11:29

Mondeo mi cim dal tim vic designove vadi.
To soucasne a toto nove snad jeste vice.Vypada, jakoby se nejaky cinsky vyrobce snazil vyrobit ultralevnou napodobeninu Aston Martinu s cenovkou do 300.000 Kc.

WinDiesel
6. září • 21:18

1,5 TDCi je v článku úplně blbě. Je to motor s 70 kW - evoluce - zjednodučení a náhrada 1,4 TDCi. 1,6 TDCi bude ve spolupráci s PSA pokračovat - 115 koní je ok a bude pohánět Mondeo.
1,5 TDCi je tu pro B-Max a Fiestu.

josephko
6. září • 16:43

Keby Ford nebol mäkký, tak do Mondea dá dvojvalec od Fiatu. A keby bol naozaj frajer, tak by tam narval jednovalcovú 250-ku zo skútra, šiestimi turbami prepĺňanú. To by potom bola spotreba :-D.

Zelí
6. září • 17:08

Na všechno dojde. Mondeo bude šlapací a turbo ti narvou.......

Vzpomínka
7. září • 15:45

A když takové Mondeo bude mít pohon 4x4, tak to možná koupí i policie pro stíhání dálničních pirátů ...? :-D

Zelí
7. září • 17:18

Na to nemá motor.

Ironie
7. září • 21:40

No právě - šlapací Mondeo 4x4 bude pro stíhání dálničních pirátů určitě ideální a policie na tom určitě ušetří (http://www.novinky.cz/auto/24729-policejni-mond... ... ). Pokud by náhodou šlapací verze nebyla ve verzi 4x4, pak případné provedení 4x4 s takovým výkonným litrovým tříválcem bude také úžasné a určitě si to nikdo nedovolí kritizovat (http://zpravy.idnes.cz/sef-policie-byl-degradova... ... ) :-D

Fantomas
6. září • 15:25

A příští rok Transit 1,0 :-)

martynezz
6. září • 20:54

a Fiesta 0,1

Doporučujeme

Články odjinud