Ford Mondeo: evropský Fusion dostane jako základ benzinový tříválec

Tříválcový motor z dílny automobilky Ford asi netřeba představovat. Důvodem je například fakt, že litrová přeplňovaná jednotka získala titul Motor roku 2012. Už dříve jsme psali o tom, že Ford na svůj „malý zázrak“ bude hodně sázet a že si od něj slibuje velké prodeje. Když si pak našel cestu pod kapotou Fordu Focus, mnozí se nad tím podivovali. Není to na tak malý motor už příliš velký automobil?

Tuning | Technika | Ford

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Co se parametrů týká, pak určitě ne. Nakonec 125 koní coby maximum výkonu a až 200 Nm nejsou na základní motorizaci úplně špatná čísla. Jenže Focusem to nekončí. V Paříži se představí nové Mondeo, tedy evropský Ford Fusion no a dokonce i ten bude mít jako základní motorizaci litrový tříválec 1.0 EcoBoost. Kam až downsizing může zajít…? 

Kromě základního benzinového tříválce najdeme v nabídce také jedna-šestku EcoBoost a vrcholný přeplňovaný dvoulitr. Naftová část ceníku bude obsahovat motor 1.5 TDCI a 2.0 TDCI. Těšit se můžeme jak na karoserii sedan, tak kombi i liftback. Specialitou nové generace se stane hybridní varianta HEV a objeví se také u Evropanů tolik oblíbený pohon všech kol. Oproti očekávání přijde nová generace Fordu Mondeo do prodeje přibližně za rok, tedy ve druhé polovině roku 2013.  

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků