Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Evropský Ford připravil dva nové typy z řady ECOnetic, jež vynikají především mimořádně nízkými hladinami emisí. Oba vozy jsou osazeny soustavami start/stop, ale též novým alternátorem, startérem a akumulátorem.

Malé Ka s motorem 1,3 TDCi díky tomu dosahuje průměrné spotřeby 4,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 109 g/km, zatímco zážehový čtyřválec 1,2 l vykazuje spotřebu 4,9 l/100 km a emise 115 g/km. Na přístrojovém štítu přibyl indikátor správných momentů pro řazení.

Podobných úprav doznalo též čerstvě inovované Mondeo. To ve verzi ECOnetic s motorem 1,6 TDCi naladěným na výkon 109 koní (85 kW) a sadou decentních aerodynamických doplňků. Tato jednotka je doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením a stálým převodem prodlouženým z 1:4,06 na 1:3,69. Průměrná spotřeba údajně dosahuje hodnoty 4,3 l/100 km, zatímco hladina emisí CO2 klesla na 115 g/km.

Ford Ka ECOnetic bude k mání ještě během letošního podzimu, ale na Mondeo ECOnetic si počkáme až do jara. Oba vozy jsou součástí plánu z roku 2006, podle kterého chce Ford průměrné hodnoty emisí CO2 snížit během 25 let o 30 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo a Ka ve verzích ECOnetic
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2012
Stav: 129 681 km
Cena: 225 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 166 852 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků