Ford Mondeo 2,0 SCTi: nový motor EcoBoost a vylepšené diesely k tomu

O nových motorech EcoBoost o objemu 1,6 a 2,0 litru jsme vás krátce informovali již loni v září a bylo jen otázkou času, než si najdou cestu do jednotlivých modelů. Nejprve se ten větší z nich dostal do faceliftovaných typů S-Max a Galaxy a nyní se propracoval i pod kapotu většího Mondea.

Jednotka 2,0 SCTi, jak zní její obchodní označení, bude produkovat výkon až 149 kW (203 koní) při 5 500 ot., který vozu dovolí zryhlit na stovku za 7,9 sekundy (kombi 8,2) a dosáhnout maximální rychlosti 232 km/h (kombi 227). Kombinovaná spotřeba přitom může dosáhnout i 7,7 litru benzinu na 100 km, to pokud si ale oněch dvě stě koní budete užívat jen při pohledu do katalogu.

Smutnější zprávou je, že jde o další vůz, ke kterému si nepořídíte manuální převodovku, i kdybyste ji chtěli sebevíce. Standardem a jedinou volbou je šestistupňový dvouspojkový automat PowerShift.

Krom toho Mondeo nabízí pro letošní rok i přepracované diesely TDCi, ale přepracované v tom smyslu, že plní emisní normu Euro V, dá se tedy očekávat tupější projev při vyšší průměrné spotřebě. Dvoulitrové TDCi bude nabízeno ve variantách se 115, 140 a 163 koňmi, automat zde bude pouze příplatkovou položkou.

Ceny modelu s motorem 2,0 SCTi v aktuální akční nabídce Fordu začínají s výbavou Enterprise na 679 900 Kč ve čtyř- či pětidvéřové verzi, kombi vyjde o 30 tisíc Kč dráž.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků