Ford Mondeo 2,0 SCTi: nový motor EcoBoost a vylepšené diesely k tomu

O nových motorech EcoBoost o objemu 1,6 a 2,0 litru jsme vás krátce informovali již loni v září a bylo jen otázkou času, než si najdou cestu do jednotlivých modelů. Nejprve se ten větší z nich dostal do faceliftovaných typů S-Max a Galaxy a nyní se propracoval i pod kapotu většího Mondea.

Jednotka 2,0 SCTi, jak zní její obchodní označení, bude produkovat výkon až 149 kW (203 koní) při 5 500 ot., který vozu dovolí zryhlit na stovku za 7,9 sekundy (kombi 8,2) a dosáhnout maximální rychlosti 232 km/h (kombi 227). Kombinovaná spotřeba přitom může dosáhnout i 7,7 litru benzinu na 100 km, to pokud si ale oněch dvě stě koní budete užívat jen při pohledu do katalogu.

Smutnější zprávou je, že jde o další vůz, ke kterému si nepořídíte manuální převodovku, i kdybyste ji chtěli sebevíce. Standardem a jedinou volbou je šestistupňový dvouspojkový automat PowerShift.

Krom toho Mondeo nabízí pro letošní rok i přepracované diesely TDCi, ale přepracované v tom smyslu, že plní emisní normu Euro V, dá se tedy očekávat tupější projev při vyšší průměrné spotřebě. Dvoulitrové TDCi bude nabízeno ve variantách se 115, 140 a 163 koňmi, automat zde bude pouze příplatkovou položkou.

Ceny modelu s motorem 2,0 SCTi v aktuální akční nabídce Fordu začínají s výbavou Enterprise na 679 900 Kč ve čtyř- či pětidvéřové verzi, kombi vyjde o 30 tisíc Kč dráž.

Mondeo.jpg Mondeo_kombi.jpg
Ford Mondeo

Ford Mondeo

Ford Mondeo si získal renomé vynikajícím chováním na silnici a v aktuální generaci rovněž obřím vnitřním prostorem. Ford přemýšlí o ukončení výroby tohoto modelu.

Ceny a výbava • Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi • Test Ford Mondeo 2.0 Hybrid iVCT • Modernizace

Doporučujeme

Články odjinud