Ford Kuga nově i s kamerou pro couvání

Také evropský Ford sáhl ke kamerovému systému, usnadňujícímu couvání s vozem a umístil jej do svého nadějného modelu Kuga. Tento systém „vidí“ oblast za vozidlem a oproti fříve používaným soustavám podobného typu nabízí mnohá zlepšení.

Kamera umístěná na víku zavazadlového prostoru ukazuje objekty, jež by jinak mohly zůstat očím řidiče skryté, na jasném barevném displeji o úhlopříčce sedm palců. Systém se aktivuje automaticky při zařazení zpětného chodu a širokoúhlé optice kamery nezůstane utajena žádná překážka, ať je to obrubník, zvíře nebo třeba hrající si dítě.

To ale není vše: systém vkládá do obrazu z kamery speciální grafickou „nápovědu“. Dvojice žlutých čar reprezentuje celkovou šířku vozu včetně zpětných zrcátek. Třetí čára představuje podélnou osu automobilu a přijde vhod zejména při najíždění k tažnému háku přívěsného vozidla. Tyto vodicí linie se během couvání pohybují a vytyčují tak trajektorii vozu při momentálním úhlu natočení volantu.

Kameru automaticky získá každý zákazník, který si objedná prémiový DVD navigační systém s dotykovou obrazovkou. Je-li Kuga zároveň vybavena parkovacími senzory, pomůže grafika řidiči odhadnout přibližnou vzdálenost objektů od vozidla. Používá k tomu tři další barevné čáry, které indikují vzdálenost 0,3, 1,0 a 2,0 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků