Ford Kuga: nová generace na silnici! (spy photos)

13 komentářů

Art Vandelay
24. srpna • 8:54

A co tak poriadneho konkurenta predrazeneho Touaregu? Ford to s podvozkami, s kinetic designom celkom vie, uz len V6 diesel od PSA, spolocne komponenty s novou XC90 a rozumna cena a uspech by prisiel...

Dusan
24. srpna • 12:46

Jaka nova XC90? Volvo uz pred lety prohlasilo, ze s klasickymi SUVcky konci jen co zacalo a ze XC90 nebude mit nastupce.

Art Vandelay
24. srpna • 13:25

Popozeraj internet, Volvo prehlasilo ze nova XC90 bude 2012/13, tu je napriklad jeden rozhovor: www.autonews.com ...

Dusan
24. srpna • 15:19

I pokud bude nova XC90, tak je otazkou co to bude. Vzhledem k tomu, ze SUV v luxusnim segmentu mozna pomalu konci, tak bych spise predpokladal ze nova XC90 (pokud bude) bude nejaky crossover ve stylu XC60.

jj
24. srpna • 18:02

to by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi SUV a crossoverem v tvém podání. IMHO crossover je třeba XC70 - tedy auto mající víceméně civilní variantu, které se vyrábí i ve variantě přebírající některé prvky z jiného segmentu. XC90 je pokud vím SUV (alespoň doposud o tom nebyla debata když byldním ze "zakládajících této skupiny), XC60 je pak také SUV, jen v kompaktní podobě a jde velikostně proti jiný obdobně kompaktním SUV (X3, Kuga, Tiguan, Q5, ...) To že by nějaká kategorie končila je také dost sci-fi. Dosavadní trend je takový, že sice nové kategorie vznikají viz X6 coby crossover SUV a čtyřmístného coupe, čtyřmístné coupe je ostatně také celkem mladá kategorie a další. Jednou vzniklé kategorie však jen tak nezanikají a obvykle se vyrábějí stále dál. Jsou výjimky - třeba v počátcích automobilismu populární a dnes jen výjimečně resuscitované karoserie typu landaulet. SUV je naopak segmentem, kde se prodává stále dobře.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
24. srpna • 18:17

To je pořád ta samá písnička, co je jaká třída a kategorie. Jaký vůbec je rozdíl mezi SUV, offroadem, crossoverem, MPV, miniMPV, maxiMPV.
Co je Viano 4Matic? Je to MPV nebo SUV nebo Offroad (když po silnici se s tím jezdit moc nedá)? Co je oplastovaná Altea 4x4? Co je A4Allroad? Co je outback a co forester? Co je Q7 (tedy kromě pravdivého označení pojízdná stodola, případně v Německu vžitého Kuh), je to MPV nebo SUV? Co je Touareg 4Motion (určitě SUV), ale 4XMotion už hranice SUV přeskakuje.
Auta prostě trefují několik za nehty vžitých kategorií, které už dost postrádají smysl. Pomalu mizí modely, které plní jen jednu bývalou definici třídy či kategorie.

Zelí
24. srpna • 21:21

Citem to každý pozná. Pokud se udělá bedna, aby vypadala jako auto do terénu a posadí se na podvozek z focuse, tak je to jenom nástavec na péro majitele. Schopnosti v terénu 0. Dokonce od výrobce nulová snaha něco takového vůbec naznačovat. Automobilky vychází z toho, že je v populaci poměrně velké procento jedinců, kteří to "potřebují" nadstavit. Tak jim prostě vyhoví. Je to byznys. Modrá pilulka. Nic víc a nic míň.
MPV je něco zcela jiného, je to bedna s maximálním vnitřním prostorem. To si na nic nehraje. Žádné sportovní vlastnosti, předstírání teréních schopností nic takového tam není. MPV není žádný nástavec na péro. Pokud má MPV 4x4, tak je to pro lidi, kteří to potřebují a těch je po evropě v horských oblastech mraky. Vnější tvary MPV nepotřebují žádné tvarové nástavce v podobě kinetického designu. Je to normální hranatá skříň s kolama.
Tuareg je samozřejmě taky používán kupujícími jako nadstavec na p.., nicméně je nutno vidět to, že je to zcela samostaný konstrukční podvozkový produkt s maximálními možnými schopnostmi v terénu při zachování dobrých jízdních parametrů na silnic. Je v tom hodně specielního konstrukčního úsilí. To není jenom bedna z traktoru s nalisovanýma "kinetickýma" prolisama posazená bezostyšně na podvozek ze silničního auta, což je např. kuga.

jogurt
24. srpna • 23:10

Přesně. A protože tyhle vlastnosti mají jen 3 konkurenti, z nichž se 2 nedají brát vážně (Grand cherokee kvůli zoufalým motorům a převodovkám a Range kvůli otřesné kvalitě), má jediného reálného konkurenta , a to ML. X5 není použitelná v terénu ani při nejlepší vůli a její odfláknutý interiér touareg a ML válcují rozdílem třídy.

sir
24. srpna • 11:52

Ono by stacilo, kdyby dovazeli a doladili Ford Explorer a samozřejmě tam foukli diesl. :-(

jogurt
24. srpna • 18:08

Ehmmm předraženého touaregu, mno jak se to vezme. Nezdá se, že by Ford v tomto okamžiku byl štonc vymyslet něco, co by touaregu bylo schopno konkurovat. On totiž zas až tak moc konkurentů nemá a (světe div se) žádný není levnější.
Kuga navíc dohání to, co v první generaci prošvihla. Nepoužitelný zavazadlový miniprostor, poněkud zaostávající motory. Povedený design jí velmi rychle šlohli hoši od Hyundaie a bezostyšně na to nalepili dopředu šikmé H a dozadu ix35, a protože jaksi neměli příliš velké náklady na design a na doladění konstrukce, šli s cenou dolů. Tiguan na trůně nikdo z nich na významných trzích stejně neohrozí a korejcům Ford cenou nestačí.
Takže jediné správné řešení je narůst v rozměrech, nestojí to moc navíc a odpadne hlavní handicap Kugy proti konkurenci.

Art Vandelay
24. srpna • 21:02

Ano, mas pravdu, Touareg ma konkurentov len v luxusnych SUV's ako X5, ML, preto je tak cenovo nastaveny. VW fantasticky tazi so synergii so Porsche a Audi, takuto moznost nema ziadna ina "mainstreamova" automobilka, preto ak maju vzniknut konkurenti, tak jedine spojenim sil a to by bol povedzme priklad ze na XC90 platforme by bola povedzme velka Mazda a velky Ford. Nissan sa bohuzial rozhodol dat do Murana len 4-valcovy diesel a so svojim trosku kontroverznym stylingom (hlavne predok auta) tiez vela vody v Europe nanamuti. Kto vie co prinesie dalsia generacia. Inak nieco by mohla vymysliet aj Toyota na podvozku Lexusu RX, ale nemyslim ze to je momentalne ich priorita.

Čičo
24. srpna • 20:35

Máš vôbec predstavu o tom koľko trvá príprava výroby auta keď tu píšeš kraviny o okopírovanom dizajne?! Alebo myslíš, že mali všetko vymyslené len čakali kým príde na trh niečo z čoho by odpajcli dizajn, vyrobili lisovacie formy a začali to sekať?

jogurt
24. srpna • 23:03

heheh, mám nejen představu....
Když hnůjdai uvedl na trh ix35 s obšlehnutým designem kugy, byla kuga na světě již více než dva roky. Přitom reálný čas na designový plagiát je cca čtvrtinový. U asiatů i rychlejší.
Docela se těším, až nám tu nějaký H-Fanatik začne vykádat, že je to vlastně naopak, a že ford ukradl design korejcům...:-D:-D

Doporučujeme

Články odjinud