Ford Ka+ přijíždí do Evropy jako konkurent Dacie Sandero

Ford Ka+ bude na evropském trhu plnit roli alternativy k Dacii. Soupeřem mu bude třeba i Opel Karl.

Aktualizováno 8.6. 9:00: Ford Ka+ právě dostal českou cenovku. Byla stanovena na 288 900 korun za silnější provedení motoru 1,2 l. V základu je rovněž klimatizace

Jak bylo řečeno už dříve, malý Ford Ka původem z Brazílie skutečně dorazil i do Evropy. Prozatím ještě neznáme jeho ceník, ale v obchodní strategii automobilky Ford má plnit roli alternativy k levným značkám. Je to vlastně taková Dacie od Fordu, soupeřem mu bude například i levný Opel Karl.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka+ bude plnit roli cenově dostupného auta. Prozatím je pod kapotou jen atmosférická dvanáctistovka

Nové auto se jmenuje Ford Ka+ a je to především levný a praktický kompaktní hatchback. Vyrábí se v moderní továrně Fordu v Indii a pro evropský trh byl původně jihoamerický model zásadně přepracován. Má jiný podvozek i řízení a samozřejmě i rozsáhlejší bezpečnostní výbavu.

Testy | Ojetiny | Kombi | Ford | Sedany | Ford Mondeo

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Pod kapotou bude prozatím jen jeden motor a to atmosférická dvanáctistovka o výkonech 51 nebo 62,5 kW (69 nebo 85 k). Motor bude spojen s pětistupňovou manuální převodovkou. Možná bude i ještě levnější atmosférický tříválec 1,0 l s výkonem 44 kW (60 k).

Ford Ka+ je o 40 mm kratší než Fiesta, ale je o 29 mm vyšší, což napovídá koncepci interiéru. Základní objem kufru je pak jistě dostatečných 270 litrů. Podle prvních ohlasů je údajně interiér dostatečně prostorný a na pohled i dotyk docela kvalitní, srovnatelný třeba s aktuální Fiestou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků