Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení.
Výroba současné generace supermini Ford Ka letos v dubnu skončí. V polské továrně v Tychy aktuálně sjíždějí z linky poslední vyrobená auta. Přesto se malý model Ford Ka do automobilového důchodu v Evropě nechystá. Dorazí jeho nová generace, informují Automotive News.
Evropský Ford Ka nové generace bude vycházet z modelu určeného pro brazilský trh. Změní se ale nastavení řízení a podvozku a dostane i jiné motory. Příchod nové generace Fordu Ka se očekává na konci letošního roku
Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Ford Ka je ale menší než Fiesta. Zajímavostí je, že nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení, což jistě rozšíří její záběr.
Konkurence je jasná. Ka se postaví třeba koncernovým trojčatům Citigo, Mii a Up! nebo třeba novému Twingu a Smartu. Ford si dá také záležet na nastavení podvozku a řízení, aby více odpovídalo požadavkům evropských zákazníků. Výroba by mohla probíhat v Rumunsku spolu s Fordem B-Max.
O motorech se ještě nic neví, ale celkem spolehlivě se dá očekávat tříválec 1,0 l s atmosférickým sáním i s přeplňováním o výkonech od 44 kW. Ford by mohl i v modelu Ka nasadit u tříválce automatickou převodovku Powershift.
Nejprodávanějšími auty v nejmenším segmentu jsou v Evropě Fiat 500 (příbuzný aktuální generace Fordu Ka), Volkswagen Up!, Fiat Panda a Renault Twingo. Ford Ka byl v roce 2015 s necelými 50 000 prodanými kusy na 12 místě. Ford prodává podobné množství i modelu B-Max, ale automobilka odmítá spekulace, že by právě B-Max a model Ka skončil.