Ford Ka dorazí v nové generaci i do Evropy. Bude trochu větší

Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení.

Výroba současné generace supermini Ford Ka letos v dubnu skončí. V polské továrně v Tychy aktuálně sjíždějí z linky poslední vyrobená auta. Přesto se malý model Ford Ka do automobilového důchodu v Evropě nechystá. Dorazí jeho nová generace, informují Automotive News.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evropský Ford Ka nové generace bude vycházet z modelu určeného pro brazilský trh. Změní se ale nastavení řízení a podvozku a dostane i jiné motory. Příchod nové generace Fordu Ka se očekává na konci letošního roku

Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Ford Ka je ale menší než Fiesta. Zajímavostí je, že nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení, což jistě rozšíří její záběr.

Konkurence je jasná. Ka se postaví třeba koncernovým trojčatům Citigo, Mii a Up! nebo třeba novému Twingu a Smartu. Ford si dá také záležet na nastavení podvozku a řízení, aby více odpovídalo požadavkům evropských zákazníků. Výroba by mohla probíhat v Rumunsku spolu s Fordem B-Max.

Ford | Premiéry | Design

Ford Ka Concept: jméno stále žije, alespoň v Brazílii

O motorech se ještě nic neví, ale celkem spolehlivě se dá očekávat tříválec 1,0 l s atmosférickým sáním i s přeplňováním o výkonech od 44 kW. Ford by mohl i v modelu Ka nasadit u tříválce automatickou převodovku Powershift.

Nejprodávanějšími auty v nejmenším segmentu jsou v Evropě Fiat 500 (příbuzný aktuální generace Fordu Ka), Volkswagen Up!, Fiat Panda a Renault Twingo. Ford Ka byl v roce 2015 s necelými 50 000 prodanými kusy na 12 místě. Ford prodává podobné množství i modelu B-Max, ale automobilka odmítá spekulace, že by právě B-Max a model Ka skončil.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků