Ford Ka dorazí v nové generaci i do Evropy. Bude trochu větší

Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení.

Výroba současné generace supermini Ford Ka letos v dubnu skončí. V polské továrně v Tychy aktuálně sjíždějí z linky poslední vyrobená auta. Přesto se malý model Ford Ka do automobilového důchodu v Evropě nechystá. Dorazí jeho nová generace, informují Automotive News.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Evropský Ford Ka nové generace bude vycházet z modelu určeného pro brazilský trh. Změní se ale nastavení řízení a podvozku a dostane i jiné motory. Příchod nové generace Fordu Ka se očekává na konci letošního roku

Třetí generace Fordu Ka byla původně vyvíjena v Brazílii na globální platformě B, kterou má i například aktuální Fiesta. Ford Ka je ale menší než Fiesta. Zajímavostí je, že nová generace dorazí poprvé v pětidveřovém provedení, což jistě rozšíří její záběr.

Konkurence je jasná. Ka se postaví třeba koncernovým trojčatům Citigo, Mii a Up! nebo třeba novému Twingu a Smartu. Ford si dá také záležet na nastavení podvozku a řízení, aby více odpovídalo požadavkům evropských zákazníků. Výroba by mohla probíhat v Rumunsku spolu s Fordem B-Max.

Design | Ford | Premiéry

Ford Ka Concept: jméno stále žije, alespoň v Brazílii

O motorech se ještě nic neví, ale celkem spolehlivě se dá očekávat tříválec 1,0 l s atmosférickým sáním i s přeplňováním o výkonech od 44 kW. Ford by mohl i v modelu Ka nasadit u tříválce automatickou převodovku Powershift.

Nejprodávanějšími auty v nejmenším segmentu jsou v Evropě Fiat 500 (příbuzný aktuální generace Fordu Ka), Volkswagen Up!, Fiat Panda a Renault Twingo. Ford Ka byl v roce 2015 s necelými 50 000 prodanými kusy na 12 místě. Ford prodává podobné množství i modelu B-Max, ale automobilka odmítá spekulace, že by právě B-Max a model Ka skončil.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků