Ford je opět ziskový, za první kvartál zřejmě vydělal miliardu dolarů

17 komentářů

Zelí
27. dubna • 10:57

Prodali všechny tzv. lepší značky a vrátili se k tomu z čeho vyšli. Známý škudlil H.Ford postavil úspěch na low endové produkci. A v tom je ford stále silný. Dnes svého zakladatele jeho následníci překonali, přesvědčili zákazníky, aby jejich low endové produkty kupovali za podstatně vyšší ceny. Jsou to machři.

Shimi
27. dubna • 13:24

:-D tak tohle mě pobavilo. Schválně, jen pro představu. Vem nějaký konkrétní model auta od Fordu a srovnej ho s konkurenčním modelem ostatních automobilek a demonstruj na konkrétních věcech v čem je Ford low end a v čem je ta konkurence lepší. Tohle by mě vážně zajímalo.

Zelí
27. dubna • 14:32

Všechno co jsem napsal výše je víceméně pochvala fordu jako firmy. Dělají to dobře, pokud to zákazníci baští je to jejich chyba.
Např. Na velkou značku má kupodivu jen jednu a to low endovou značku se kterou podniká a to ford. Nemá tedy žádnou vyšší technickou a technologickou nadstavbu. Má velmi úzkou nabídku motorů a pohonů. Z nabídky je často použitelný jen jeden motor. Jak zveřejní i evidentrní fanatici do fordu z řad moto redaktorů je patrný velmi skotsky šetrný přístup k různým detailům, přepínačům, páčkám.....
Pokud se objeví nějaké nové technické řešení ford to nepoužívá a čeká až se to natolik rozšíří, že to zlevní. Ušetří na vývoji a na počátečních vadách. Neváhají a pořídí velmi levné a následně nekvalitní komponenty, na což doplatí zákazníci viz anabáze s jejich motory tdci ( totální šrot) - na to následuje jejich skotská odezva my nic to nafta...
Samozřejmě, že pokud produkují srovnatelné auta v nákladech o 50 tisíc níž než low endová značka škoda, tak to někde musí být vidět. A ono to vidět samozřejmě je.
Srovnej si výrobky low endové značky škoda a low endové značky ford a zjistíš, že fordova nabídka je velmi úzká - pro výrobce maximálně úsporná. Proti tomu nic nemám, ale je potřeba to vidět.
Velmi dobře mají spočítáno, že to co nabízí pokrývá většinu potřeb zákazníků a na menší tržní segmenty ford rezignuje. Tam jsou taky velké úspory.
Ford je úspěšný low end. To není urážka, to je pochvala.

Shimi
27. dubna • 15:56

to Zelí: To není odpověď na mou otázku. Mně je úplně jedno jestli je to pochvala nebo urážka pro Ford. Mě on ani jiná automobilka neživí. Co mě zajímá jsou fakta, čísla, konkrétní věci nebo srovnání. Né žádný čistě subjektivní řeči, pocity, konstatování a podobný blbosti. Jednoduše vezmi auto A a auto B a konkrétně demonstruj proč je auto A (t.j. Ford) větší low end a proč je auto B (t.j. třeba Škoda) menší low end. Jsi toho schopen?

RS
27. dubna • 21:14

Neni, protoze je to zdejsi notoricky antifordovsky demagog, ktery zna jen subjektivni pokrivena pseudo fakta.PS: Co muze Skoda popripade VW a podobny konkurencni "lowend" Fordu postavit proti S-MAXu nebo Galaxy, Rangeru, Mustangu, F150, Fusion Hybridu. Nic, jak v Evrope tak v US.Za dalsi Ford uvedl jako prvni na trh v US treba dvojspojku do tridy B, Fiesta. Nebo jako prvni US vyrobce motor V6 s dvema turby atd..Pokud je nejprodavanejsi znacka v Evrope za posledni mesic jen nekvalitni podradny lowend jak se snazi tady naznacit, co jsou potom ti, co toho prodaji mene, tot otazka.V kazdem pripade sam trh urcuje co je predrazeny poruchovy "lowend" a nebo kvalitni mainstream za dobrou cenu. Ne jeden chory mozek s vyplatnici z MB. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
vanos
28. dubna • 12:38

Už jen fakt, že Ford není schopen nabídnout technologie zcela běžné u lowendové Schade (funkční navigace, 4x4, dvojspojkový automat dostupný ke každé motorizaci, parkpilot, adaptivní xenony, šestihrnek, el. víko kufru atd.) o něčem svědčí.

jj
29. dubna • 11:53

se zelím tady předvádíte takovou dávku zaslepenosti a předsudků, že by to chtělo léčit. Měl jsem před časem k dispozici Focuse a buď jsem měl týden halušky, nebo v něm byla normálně funkční navigace. Kolega je vlastníkem Mondea a asi mám stále halušky, protože v něm má jak navigaci, tak adaptivní xenony. 4x4, dvojspojky a pod. Fordevidentně má, ale je zřejmě toho názoru, že se mu nevyplatí se to pokoušet nacpat do všech modelů. Je to obchodní rozhodnutí, které je s ohledem na prodeje a výsledky správné (rozhodně ne špatné). O elektrickém víku ani nemluvím - srovnávat auto takovouhle kravinkou může jen úplnej zoufalec. O pár technologiích a vychytávkách, co má Ford a nemá zase Škoda se tu lidé několikrát zmínili a znamená to snad, že by z tím někdo chtěl říct, že je Škodovka nebo VW špatné? Ne. většina je totiž soudná a je jim jasné, že je blbost chtít, aby všichni nabízeli všechno stejné. Naopak v tom výběru z možností je krása.pánové, máte-li touhu si léčit komplexy, zkuste přijít na nějakou méně trapnou variantu - vlastně jinými slovy říkáte, že všichni lidi a firmy, co jim dlouhodobě a podle prodejů stále více Ford vyhovuje, jsou blbci a jedině vy jste prozřeli. Pokud nejste úplný hlupáci, mohlo by vám dojít, že už statisticky je výrazně pravděpodobnější opačná varianta a trochu byste klidnili tenhle výlev.

realita bez maskovani
28. dubna • 17:36

skoda zase nema adaptivni tempomat, adaptivni podvozek, petihrnek, funkcni navigaci ma, holt chce si to koupit mapy, adaptivni xenony ma taky....skoda ma DSG ke kazde motorizaci?

Shimi
27. dubna • 21:48

Demagog nedemagog, když prostě něco napíšu, tak si to musím taky obhájit. No a to se v tomto případě zatím nestalo a ani nestane, páč to se obhájit nedá. Já všeobecně tohle škatulkování na lowend, mainstream, supermainstream, prémii a podobných zhovadilostí nemusím. Buď se mi to auto líbí nebo nelíbí, buď vyhovuje daným kritériím nebo ne, tečka. Jako že bych vybíral třeba mezi Focusem a Golfem a řekl si, no jo, ale Focus je lowend a Golf je mainstream, co teď ? :-D

vanos
28. dubna • 12:26

Naprostý souhlas se Zelím.

RS
27. dubna • 21:57

Souhlas. ;-)

Zelí
27. dubna • 20:17

Vezmi si model třeba focus a podívej se co tam ford nabízí.
Vezmi si oktávii a podívej se co tam škoda nabízí.
Vezmi si motory, pohony, výbavy všeho druhu.....
Vezmi si mondeo, superb vyjde to nastejno.
Sedni do těch aut, prohlídni si je....
Samozřejmě škoda těží ze sdílení technologií, které dostává ze značek postavených nad ní. Takže tam dostaneš přístroje, páčky, krámy všeho druhu, které jsou i v audi.
Ford nad sebou žádnou značku nemá, nemůže nic sdílet. Takže tam nic takového nedostaneš.
Chce to jen kouknout na to s chladnou hlavou.
Mně taky nikdo neplatí, pro žádnou značku nepracuju. Ale koneckonců autem jezdím a za auto zaplatím vždycky ranec peněz, takže se snažím nenechat se opít mediálním rohlíkem.
Např. o mondeo jsem měl eminentní zájem v roce 2005 a sháněl jsem informace, kde se dalo, vyzkoušel jsem ho, testy vycházely super, jízdní zkouška nic tak suprového neukázala a zkušenosti uživatelů na fórech byly tragické.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RS
27. dubna • 21:55

To, ze v kazde druhe vete kecas-lzes, me uz neprekvapuje, ale Fabie HTP s identickym interierem z Audi, to uz je opravdu silne kafe i na chocholouska. Tomu sam neveris nebo jsi v bezne Fabii nikdy nesedel nebo mozna v tom Audi. Vyber si, co pro tebe je horsi."jízdní zkouška nic tak suprového neukázala a zkušenosti uživatelů na fórech byly tragické"hmm, to ze neumis ridit tusim uz davno, ale prosimte zkusenosti uzivatelu na forech jsou presne opacne nez tvoje, tezke uhodnout proc asi.Jeste jsem nevidel realneho vlastnika Mondea, ktery by tvrdil, ze se ridi spatne nebo hure jak Ochcavka nebo Superblb, vetsinou prave naopak. ;-)Ano chce to jen kouknout na to s chladnou hlavou. Zkus na tom poradne zapracovat. ;-)

Shimi
27. dubna • 20:59

OK, tak konkrétně.Focus 1.6 74kW, výbava Trend plus - 330.000,-
Octávia II 1.6 75kW, výbava Ambiente (chudší) - 445.000,-Focus 2.0 107kW, výbava Titanium - 460.000,-
Octávia II 1.4TSi 90kW, výbava Elegance - 530.000,-Kouknu na to s chladnou hlavou a co vidím? Že jestli někdo někoho opíjí mediálním rohlíkem, tak je to kdo? Ano, správně, je to Škoda. Nebo mi snad Škoda ten propastný rozdíl 115.000,- v prvním případě a 70.000,- v druhém případě vynahradí v měkčených plastech, přístrojích, páčkách a krámech všeho druhu? ;-) Seděl jsem a jezdil jsem v obou vozech, Focuse jsem osobně vlastnil 4 roky a OII máme v rodině. Designově se mi líbí obě auta a nevidím v nich, co se vnitřku týče, zásadní rozdíl. Momentálně vlastním Opela.

realita bez maskovani
27. dubna • 14:41

ono jak se to vezme. kdo mel ze segmentu jako prvni aktivni tempomat? kdo mel jako druhy dual spojkovy automat? kdo pouziva v HH samosvory apod. ono nikdo ze segmentu kam fort prevazne miri nema nic extras, nikdo by to nezaplatil. proste tu nabidne neco jako prvni, tu jako druhy, tu jako posledni. Nikdo neni lidr takovy, ze by valcoval vsechny.
Samozrejme u US fordu je to neco uplne jineho, tam je to slozitejsi a tam veru nic zasadniho neprinasi.A jinak souhlasim, ze ford je uspesny low end, stejne jako skoda, pezot, rencek, fiat, citroen, opel a par dalsich znacek.

Zelí
27. dubna • 20:20

Nevím jak v US, ale právě tady v evropě nic nepřináší.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
realita bez maskovani
27. dubna • 20:39

jakto, ze neprinasi? ma veci, co jini v podstate nemaji (bavime se o low endu, ne o premiovkach). jako prvni v EU prinesl do segmentu adaptivni tempomat, vyhrivane predni okno taky temer nikdo nema, adaptivni podvozek v segmentu MPV mel prvni a takto muzeme pokracovat dale. Nikdo neni takovy, ze by byl lidrem low endu.

Doporučujeme

Články odjinud