Ford je opět ziskový, za první kvartál zřejmě vydělal miliardu dolarů

Podle agentury Detroit Free Press zveřejní možná již během dneška koncern Ford Motor Company výsledky svého hospodaření za první čtvrletí letošního roku. Bez započtení „zvláštních poplatků“ by měl v tomto období Ford vykázat zisk jedné miliardy dolarů.

Do sféry zmíněných poplatků, které ještě mohou do celkové bilance výrazně promluvit, patří různé jednorázové výdaje, odpisy dosud neprodaných automobilů či náklady spojené s restrukturalizací. Ve stejném období loňského roku tyto poplatky činily 362 milionů dolarů a FMC tehdy vykázala ztrátu 1,4 miliardy. Pak se však Fordu začalo dařit, takže rok 2009 zakončil celkovým ziskem 2,7 miliardy dolarů.

„Očekáváme pokračování úspěchů v americkém, evropském a jihoamerickém regionu,“ tvrdí agenturou oslovený analytik z Barclays Capital. „Otázka je, jak budou tyto úspěchy silné.“  Pokud se tyto příznivé zvěsti potvrdí, půjde o velký triumf Alana Mulallyho, jenž do čela FMC nastoupil teprve v září roku 2006 s cílem dostat automobilku zpět do černých čísel. Jen v letech 2006 až 2008 totiž Ford vykázal celkovou ztrátu plných třicet miliard dolarů.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků