Ford je nejprodávanější značkou v Evropě, děkovat může nové Fiestě

Ford zaznamenal velký úspěch, když se mu v březnu letošního roku podařilo stát se nejúspěšnějším prodejcem aut v Evropě. Přesněji řečeno na devatenácti největších evorpských trzích. Ty sice nezahrnují Českou republiku, ale u nás je Ford nejlepším dovozcem aut už delší dobu a připočítání našich prodejů by mu tak urćitě neuškodilo.

Ford oznámil, že v březnu prodal na největších trzích starého kontinentu 192 500 aut a žádný jiný výrobce se mu v tomto ohledu nedokázal přibližit. Meziročně tak „modrý ovál” zaznamenal nárůst prodejů o 16,1 procenta a jeho tržní podíl se posunul na cifru 10,4, což je číslo o dvě desetiny procenta lepší než v únoru, o 0,4 procenta lepší než loni v březnu a jde o vůbec nejlepší výsledek Fordu od srpna roku 1998.

Za úspěch může Ford děkovat samozřejmě především sám sobě, ale ve svých řadách hlavě tvůrcům modelu Fiesta. Ta je i po skončení šrotovací mánie ohromným hiten a v březnu si připsala 68 000 zářezů na pažbě ulovených zákazníků. To je dvakrát více než v únoru a o 29 procent více než loni.

Ford ale do budoucna šetří optimismem, alespoň v Evropě jistě. Pro letošní rok očekává pokles evropského trhu o 1,3 milionu prodaných vozů na výsledných 14,5 milionu, pokud se opět nezačnou šrotovat pojízdná auta. A tak další měsíce mohou dopadnout lecjak...

Tip: Přečtěte si naše testy nového Fordu Fiesta, první najdete zde a druhý na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta je hit

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků