Ford iosis Max: nový vrchol kinetického designu

Expozice Fordu je letos v Ženevě laděna spíše do dynamického stylu, což nepotvrzuje jen vystavovaný Focus RS, ale i koncept iosis Max.

Kinetický design, jenž Ford prezentuje na svých konceptech již delší dobu, není žádnou převratnou novinkou. Vedení automobilky ovšem zřejmě vidí, že lidem se její výtvory v tomto duchu velice líbí. Jako příklad bychom mohli uvést třeba ostrý Focus RS, o něž je v současnosti veliký zájem a to nejen pouze pro jeho propracovanou techniku a lákavé parametry, ale i pro jeho design, který je inspirován právě „kinetickou školou“.

Nejnovější koncept, jenž se na ploše ženevského kongresového centra odhalil veřejnosti, představuje nový vrchol tohoto designového směru a nutno říci, že po této stránce se nová studie povedla. Sama automobilka označuje Ford iosis Max jako MAV (Multi Activity Vehicle, ke každému novému vozu je třeba vymyslet novou zkratku), což je něco obdobného, než nově vytvořená kategorie PAS od BMW. Novinka samozřejmě nesází pouze na vzhled, ale nabízí i zajímavé možnosti využití prostoru. Za pozornost stojí i otevírání dveří a flexibilní interiér, který prozatím působí velice futuristicky a na první pohled snad i příliš.
Iosis Max by měl být předobrazem budoucího C-Maxu, některé prvky jeho vzhledu pak očekáváme i na třetí generaci Focusu. To vše je ale v tuto chvíli hudbou budoucnosti.
Jestli vás tedy iosis Max nezaujal vzhledem, pak vězte, že moc zajímavého v něm už potom nenajdete, o pohon se stará 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost disponující výkonem úctyhodným výkonem 132 kW. I navzdory tomu, že tento koncept působí celkem robustně, s takovým výkonem určitě líný nebude…
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Ford iosis Max
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků