Ford iosis Max: nový vrchol kinetického designu

Expozice Fordu je letos v Ženevě laděna spíše do dynamického stylu, což nepotvrzuje jen vystavovaný Focus RS, ale i koncept iosis Max.

Kinetický design, jenž Ford prezentuje na svých konceptech již delší dobu, není žádnou převratnou novinkou. Vedení automobilky ovšem zřejmě vidí, že lidem se její výtvory v tomto duchu velice líbí. Jako příklad bychom mohli uvést třeba ostrý Focus RS, o něž je v současnosti veliký zájem a to nejen pouze pro jeho propracovanou techniku a lákavé parametry, ale i pro jeho design, který je inspirován právě „kinetickou školou“.

Nejnovější koncept, jenž se na ploše ženevského kongresového centra odhalil veřejnosti, představuje nový vrchol tohoto designového směru a nutno říci, že po této stránce se nová studie povedla. Sama automobilka označuje Ford iosis Max jako MAV (Multi Activity Vehicle, ke každému novému vozu je třeba vymyslet novou zkratku), což je něco obdobného, než nově vytvořená kategorie PAS od BMW. Novinka samozřejmě nesází pouze na vzhled, ale nabízí i zajímavé možnosti využití prostoru. Za pozornost stojí i otevírání dveří a flexibilní interiér, který prozatím působí velice futuristicky a na první pohled snad i příliš.
Iosis Max by měl být předobrazem budoucího C-Maxu, některé prvky jeho vzhledu pak očekáváme i na třetí generaci Focusu. To vše je ale v tuto chvíli hudbou budoucnosti.
Jestli vás tedy iosis Max nezaujal vzhledem, pak vězte, že moc zajímavého v něm už potom nenajdete, o pohon se stará 1,6 litrový čtyřválec EcoBoost disponující výkonem úctyhodným výkonem 132 kW. I navzdory tomu, že tento koncept působí celkem robustně, s takovým výkonem určitě líný nebude…
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Ford iosis Max
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků