Ford Interceptor pro policii: delikventi, těšte se

Automobilka Ford představuje svoji studii Interceptor, jež by měla ve službách americké policie nahradit vozy Crown Victoria.

Spolehlivé „Viktorky“ patří mezi poslední mohykány klasických americých sedanů „full size“ s konvenčním uspořádáním pohonného ústrojí a pohonem zadních kol, jež známe především z akčních filmů a seriálů. Fordy Crown Victoria se staly koloritem, ale doba pokročila a jejich osud by se měl naplnit v září příštího roku.

U FMC na následnickém modelu pracují již dlouhou dobu, ale teprve nyní se objevují první snímky, které ukazují poměrně „hotově“ vypadající vůz s propracovanou karoserií i interiérem, takže je možné, že stroje podobné studii Interceptor Police Car již brzy vejdou do arzenálu strážců zákona. Pro pořádek připomeňme konkurenční projekt Chevroletu Caprice, jenž využívá australského základu a my jsme vám jej představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podorbnosti o pohonných jednotkách zatím zveřejněny nebyly, ale lze se domnívat, že běžné verze dostanou atmosféricky plněný šestiválec s objemem 3,5 l a výkonem 263 koní (193 kW) v kombinaci s pohonem předních kol. Pro službu u dálniční policie však budou vozy Ford Interceptor osazeny jednotkami SHO (EcoBoost) s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu a jejich výkon vrcholící hodnotou 365 koní (267 kW) bude trvale přenášen na všechna čtyři kola. Oba šestiválce by měly svými vlastnostmi překonávat stávající, tradiční osmiválce 4,6 l s rozvody SOHC a vyznačují se možností spalování paliva E85 a o čtvrtinu sníženou spotřebou paliva.

Nejdůležitější úpravy strojového spodku se zřejmě dotknou tužšího pérování, výkonnějších brzd a účinnějších chladičů či instalace speciálního alternátoru pro napájení všech palubních systémů a osmnáctipalcových ocelových ráfků, jež vynikají svojí odolností a schopností účinně odvádět teplo od brzd. Za pozornost stojí též nám všem dobře známé heslo po stranách kapoty, jež v angličtine zní „To protect and to serve”. Automobilka Ford si představuje, že by výroba podobného stroje na linkách chicagské továrny plynule navázala na ukončení produkce modelu Crown Victoria na sklonku příštího roku, na rozdíl od něj by však mělo jít o stroj vyvinutý speciálně pro službu u policejních sborů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Police Interceptor by měl vyhovět náročným požadavkům specifického testu pro zadní náraz v rychlosti 120 km/h, přičemž stávající Crown Victoria je dosud jediným strojem, jenž v této šílené zkoušce obstál. Také interiér vychází z modelu Taurus, ale údajně 90 % jeho dílů bylo nově vyvinuto tak, aby lépe vyhověly specifkům policejní služby. Volič automatické převodovky se tak nachází opět pod volantem, aby nezabíral místo na středové konzoli určené k instalaci dodatečné výbavy. Strážci zákona se mohou těšit na širokou škálu moderních asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu BLIS, couvací kamery nebo palubní soustavu Ford Sync otevřenou pro absorbci dalšch doplňkových  modulů. Prostor pro cestující na zadních sedadlech je čalouněn odolným vinylem a je přístupný dveřmi otevírajícími se o dalších 10 stupňů více.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků