Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Ford potvrdil předchozí spekulace a na autosalonu v Detroitu představuje koncept nové generace supersportu Ford GT. Jde nejen o vzpomínku na původní Ford GT40 z 60. let, ale také o přímého pokračovatele minulého Fordu GT, kterého bylo v letech 2005 až 2006 vyrobeno něco přes 4000 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přeplňování měl už minulý Ford GT, ale novinka spoléhá na turbodmychadla. Poprvé je tu také automatická dvouspojková převodovka a aktivní aerodynamika, což jsou věci obvyklé spíše u Ferrari než „surového amerického železa“

Novinka je prozatím jen koncept, ale Ford už dříve přiznal, že s autem plánuje vyrazit v roce 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutí, ale opět čekejme jen omezený počet vyrobených kusů, exkluzivní cenovku a velmi dlouhé pořadníky.

Karbonová konstrukce ukrývá vedle dvoumístného interiéru především dvěma turby přeplňovaný šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l a výkonu „přes 600 koní“. Zadní kola pohání sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pod volantem.

Testy | Kombi | Ford | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Na americké poměry je konstrukce docela novátorská. Koncept Ford GT je vyroben z hliníku a uhlíkových vláken a disponuje třeba aktivní aerodynamikou včetně zadního spoileru s automatickým nastavováním výšky a úhlu.

Zobrazit tiskovou zprávu

Aktivní aerodynamika má vedle ovladatelnosti zlepšovat také chlazení brzd. Ford díky lehké konstrukci z hliníku a karbonu slibuje jednu z nejlepších hodnot poměru výkonu k hmotnosti ve třídě vrcholných supersportů.

Zajímavé je, že sedačky jsou napevno uchyceny v podlaze, řidič si tak bude nastavovat pouze volant a pedály. Nový Ford GT je jedním z 12 sportovních modelů, které chce automobilka představit do roku 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků