Ford GT se vrací s turbem a automatem. Od příštího roku bude závodit

Ford potvrdil předchozí spekulace a na autosalonu v Detroitu představuje koncept nové generace supersportu Ford GT. Jde nejen o vzpomínku na původní Ford GT40 z 60. let, ale také o přímého pokračovatele minulého Fordu GT, kterého bylo v letech 2005 až 2006 vyrobeno něco přes 4000 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přeplňování měl už minulý Ford GT, ale novinka spoléhá na turbodmychadla. Poprvé je tu také automatická dvouspojková převodovka a aktivní aerodynamika, což jsou věci obvyklé spíše u Ferrari než „surového amerického železa“

Novinka je prozatím jen koncept, ale Ford už dříve přiznal, že s autem plánuje vyrazit v roce 2016 do Le Mans. Sériová výroba je tak na spadnutí, ale opět čekejme jen omezený počet vyrobených kusů, exkluzivní cenovku a velmi dlouhé pořadníky.

Karbonová konstrukce ukrývá vedle dvoumístného interiéru především dvěma turby přeplňovaný šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l a výkonu „přes 600 koní“. Zadní kola pohání sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s řazením pod volantem.

Testy | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážně velmi dobré

Na americké poměry je konstrukce docela novátorská. Koncept Ford GT je vyroben z hliníku a uhlíkových vláken a disponuje třeba aktivní aerodynamikou včetně zadního spoileru s automatickým nastavováním výšky a úhlu.

Zobrazit tiskovou zprávu

Aktivní aerodynamika má vedle ovladatelnosti zlepšovat také chlazení brzd. Ford díky lehké konstrukci z hliníku a karbonu slibuje jednu z nejlepších hodnot poměru výkonu k hmotnosti ve třídě vrcholných supersportů.

Zajímavé je, že sedačky jsou napevno uchyceny v podlaze, řidič si tak bude nastavovat pouze volant a pedály. Nový Ford GT je jedním z 12 sportovních modelů, které chce automobilka představit do roku 2020.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků