Ford, GM, Fiat: největší poražení v srpnu

Prodeje osobních automobilů v zemích Evropské unie v srpnu poklesly o 8,9 procenta ve srovnání s loňským rokem. Minulý měsíc bylo na starém kontinentu zaregistrováno 722 483 osobních aut. Pád tedy pokračuje již jedenáctý měsíc v řadě. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) sídlící v Bruselu.

Nejhorší výsledky vykázaly Ford, General Motors a Fiat, výrobci vozů pro masový trh. Prodeje Fordu se v Evropě smrskly o 29 procent ve srovnání s loňským rokem - udal 41 536 vozů.

Americký výrobce nyní zvažuje omezení výroby ve svých závodech, a to i přesto, že připravuje nové modely, které by měly zastavit úbytek tržního podílu v regionu.

"Prověřujeme vše, co se týká našeho evropského byznysu. Včetně cen vozů,“ řekl před několika dny Stephen Odell, šéf Ford of Europe. 

Také General Motors připravuje radikální omezení. Hodlá snížit počet zaměstnanců eventuálně uzavřít některý z evropských závodů. Jedná o tom stále s odborovými představiteli Opelu. U této automobilky spadly prodeje o 18,9 procent za poslední měsíc na 42 387 vozů. Podobně na tom byl v srpnu i italský Fiat.

Pohoršily si také další evropské značky - Renault a PSA. Jen mírně si polepšila skupina Volkswagen, v srpnu meziročně zvýšila odbyt o 1,3 procenta na 194 063 vozů. Premiantem byla značka Audi (plus 6,6 %), bodovala i Škoda (plus 3,8 %).

Fiat Panda 1.242
Rok výroby: 2012
Stav: 63 345 km
Cena: 90 000 Kč
Fiat Panda 1.242
Rok výroby: 2010
Stav: 132 002 km
Cena: 84 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2008
Stav: 140 461 km
Cena: 234 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků