Ford Galaxy a S-Max: facelift a nový motor

Ford potvrdil dosavadní spekulace a představil modernizovaná dvojčata MPV s označením Galaxy a S-Max. Dočkala se i motoru EcoBoost.

Potvrdily se rovněž dva zásadní předpoklady: premiéra proběhne na autosalonu v Bruselu a v nabídce se objeví zcela nová pohonná jednotka série EcoBoost. John Fleming, šéf Ford Europe, k celému faceliftu uvedl: „Oběma modelům jsme přidali na svěžesti a hodnotnějším vzhledu, ale nejvýznamnější novinky se skrývají pod karosérií.“

Fleming tak zdůraznil použití nového motoru vyvinutého ve spolupráci s Volvem. Jedná se o přímovstřikový, přeplňovaný zážehový čtyřválec z „globální“ generace EcoBoost. Právě k ní se upírají velké naděje celé Ford Motor Company, neboť technika EcoBoost by se měla v dohledné době stát stěžejní v oblasti nabídky benzínových jednotek a my jsme se jí podrobně zabývali již několikrát, a to například na tomto místě.

Zdvihový objem jednotky pro dvojčata Galaxy a S-Max bude činit rovné dva litry a s obchodním označením 2,0 EcoBoost STCi nahradí dosud nabízený motor s objemem 2,3 l. Oproti němu mají klesnout emise CO2 o 19 % na výsledných 189 g/km, v kombinovaném režimu má přitom vykazovat průměrnou spotřebu 6,8 l/100 km a v mimoměstském provozu dokonce jen 5,3 l/100 km, což jsou hodnoty na tak velké vozy velmi slušné. To vše při schopnosti dosáhnout maximálního výkonu 203 koní v 5 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Galaxy 2010

Evropské zákazníky ale potěší především modernizovaná vznětová jednotka 2,0 TDCi Duratorq. Ta v nové výkonové variantě nabídne až 161 koní (118 kW) a doplní dosud dpdávané verze se 138 koňmi (100 kW) a 113 koňmi (83 kW). Emise CO2 klesnou na 152 g/km a průměrná spotřeba až na 4,7 l/100 km.

Pro úplnost dodejme, že nový EcoBoost bude (bohužel standardně) dodáván s automatickou převodovkou PowerShift, jež se vyznačuje použitím dvojice spojek v olejové lázni a pro nejvýkonnější diesel ji bude možno přiobjednat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford S-Max 2010

Modernizované vozy na první pohled odlišují pozměněná příď a vylepšená maska, jež má oba přiblížit současným značkovým trendům, komfortnější charakter Galaxy je navíc zdůrazněn decentním chromovaným rámováním a nově tvarovanými mlhovkami, přičemž byla výrazněji změněna konfigurace celé zádi s novými reflektory využívajícími i LED.

U S-Maxu navíc zaznamenáme příplatková světla LED pro denní svícení vestavěná do nárazníku nebo pozměněná sdružená zadní světla, jež opět disponují sestavami LED a nyní zasahují hlouběji do boků karosérie.

Uvnitř cestující uvítají použití nových materiálů, které mají působit „luxusněji a dynamičtěji“. S-Max navíc nabídne dodatečné úložné prostory, elektricky ovládané sluneční clony či osvětlení pomocí LED. Všechny popsané modifikace mají kromě jiného odlišit spíše komfortnější Galaxy od sportovněji střiženého S-Maxu, který podle našich zkušeností jede skutečně jako jakékoli kvalitní cestovní auto.

Na kompletní představení dvojčat si musíme počkat do jara příštího roku, kdy se dostanou do prodeje v celé Evropě.
 

 


 

Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 112 432 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků