80
Fotogalerie

Ford Galaxy 2,0 TDCI: velký mezi velkými

Kapitoly článku:


Zhodnocení

Ford Galaxy plní z pohledu svého zaměření přesně to co má. Nabízí atraktivní design, nabízí skvělý vnitřní prostor pro sedm dospělých, solidní základ motorů, bohaté výbavy a velmi solidní zpracování.

Na obtíž může být cena, který se u vybaveného vozu vyšplhá velmi vysoko. A pokud má vůz pracovat jako rodinný experes, pak je třeba vybavit i základní verze. Galaxy se pak cenově dostává příliš daleko od možnosti většiny zákazníků.

I přes solidní základ v nabídce motorů vidím i jako malou nevýhodu fakt, že zde chybí něco silnějšího a to jak v naftě tak v benzínu. Galaxy při svých rozměrech a hmotnosti by dokázal ustát i šestiválcové agregáty, stejně jako Renault Espac. A určitě by mu to přidalo i na prestiži. Otázkou je, jak velké prodeje by pak měly tyto verze, které by jistě atakovaly hranici jednoho a půl milionu korun.

Ve svém žebříčku velkých MPV stavím Galaxy určitě mezi to nejlepší co se dá koupit a to i přes onu nervozitu zádě, která se vybraným konkurentům vyhýbá. Galaxy prostě nabízí přesně to, co má velké MPV nabízet a přidává k tomu design, který se téměř všem okolo líbí.

Plusy

  • atraktivní a originální design
  • výborný výhled na všechny strany
  • dostatečný prostor i pro 7 dospělých
  • velmi bohatá příplatková výbava
  • komfortní jízdní vlastnosti

Mínusy

  • příliš komplikovaný středový panel
  • absence sériového ESP i u nejvyšší verze
  • nervózní chování zádě vozu

Základní výbava Ghia:  přední a zadní nárazník v barvě vozu, chromované kliky dveří, mřížka chladiče v chromu a černé barvě, vnější zpětná zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, vyhřívané čelní sklo, přední mlhové světlomety, automatické stěrače, palubní počítač, výklopné stolky v opěradlech předních sedaček, automatická duální klimatizace, airbag řidiče a spolujezdce, bočn a stropní airbagy, kolenní airbag řidiče, ABS s EBD, tempomat, 16" kola z lehké slitiny s pneu 215/60

Příplatková výbava: metalický lak (+ 19 500), výklopná zadní boční okénka - el. ovládaná (+ 5 900), středová konzole s loketní opěrkou (+ 6 400), poloaktivní podvozek (+ 49 900), kožené čalounění (+ 89 000), 17" kola z lehké slitiny s pneu 225/50 (+ 11 000)

Cena v základní výbavě: 1 034 990 Kč
Cena v testované verze: 1 216 690 Kč

Technické parametry

Hodnoty udávané výrobcem

Motor

  • Typ motoru: vznětový řadový vodou chlazený čtyřválec
  • Objem: 1 997 ccm
  • Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 000 ot./min
  • Největší točivý moment: 320/240 Nm při 2 000 ot./min
  • Palivo: nafta 

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 193 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
    • Město: 8,2
    • Mimo město: 5,5
    • Kombinovaná: 6,5
  • Objem palivové nádrže: 70 l

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 575kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 820 mm
  • Šířka: 1 884/2 154 mm (bez/se zrcátkami)
  • Výška: 1 764 - 1 807 mm
  • Rozvor náprav: 2 850 mm

Vnitřní rozměry

  • Objem zavazadlového prostoru při 3 řadách sedadel: 435 l (po výšku sedadel)
  • Objem zavazadlového prostoru při 2 řadách sedadel: 1 260 l (po střechu)
  • Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 325 l (po střechu)

Ford Galaxy

První generace byla převlečený VW Sharan a moc se nepovedla. Aktuální model používá techniku Mondea a vedle obřího vnitřního prostoru se pyšní hlavně vytříbeným jízdním projevem. Oproti příbuznému S-Maxu je Galaxy orientována více na komfort.

Hybridní varianta • Modernizace Fordu Galaxy • Minitest Ford Galaxy 2,0 TDCi AWD

Doporučujeme

Články odjinud