Ford Fusion/Mondeo: poprvé spolu a s verzí 4x4

Automobilka Ford v Detroitu představila druhou generaci své řady Fusion. A přesně tak bud vypadat i evropské Mondeo pro rok 2013.
Seznam kapitol
  1. Ford Fusion/Mondeo
  2. Fotogalerie

S první generací Mondea na počátku devadesátých letech to koncernu FMC nevyšlo, ale tento stroj by se měl stát skutečně „globálním“ vozem střední třídy. V USA naváže na Fusion (s evropským vozem téhož jména nemá samozřejmě nic společného) a v Evropě a zbytku světa zároveň nahradí současné Mondeo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion druhé generace alias Ford Mondeo pro rok 2013

Pokud vám maska chladiče tvarem svého rámu připomíná Aston Martin, je to možné. Nicméně Fusion první generace byl již ve chvíli své premiéry prvním vozem Fordu, který podobné řešení s pěti vodorovnými žebry zavedl. Od něj podobnou masku převzala většina amerických Fordů a navíc se objevil také na studii Ford Evos z letošního frankfurtského autosalonu či konceptu lehkého SUV Ford EcoSport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti stávajícím vozům Fusion a Mondeo se novinka kromě použití masky ve stylu Aston Martinu vyznačuje také použitím úzkých hlavních svítilen, základní proporce karoserie pak vypadají spíše jako evoluce stávajícího evropského Mondea. Hodnocení vzhledu karoserie ponechme na čtenáři, podle našeho názoru však Ford Fusion/Mondeo získal na osobitosti a vzhledu „dražšího“ auta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

A co se skrývá pod karoserií novinky? Přední kola spočívají na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní pak na víceprvkových závěsech, posilovač řízení je elektrický. Podle tvrzení zástupců FMC nový Fusion nabízí citelně lepší jízdní vlastnosti než jeho předchůdci, ovšem troufá si zároveň stanovit nová měřítka v oblasti jízdního komfortu.

Pohonné jednotky

Nový Ford Fusion má být vůbec prvním sériovým vozem své třídy, jenž bude paralelně dodáván s motory zážehovými i hybridními a plug-in hybridními, Mondeo pochopitelně přidá ještě diesely. Známe také podrobnosti k pohonným jednotkám, jež se budou dodávat pro trhy USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem, kterého se u Mondea ale určitě nedočkáme, je atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 2,5 l, výkonem 170 koní (125 kW) a točivým momentem 230 Nm, který se přenáší na kola přední nápravy skrze automatickou šestistupňovou převodovku. Následuje dvojice známých přeplňovaných jednotek řady EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Šestnáctistovka“ dává výkon 179 koní (132 kW) a točivý moment 233 Nm a opatřena je kromě automatické převodovky také soustavou start/stop. „Dvoulitr“ má zatím hrát roli nejsilnějšího provedení. Vykazuje nejvyšší výkon 237 koní (174 kW) a točivý moment 339 Nm a stejně jako ostatní vozy řady Fusion je kombinován výhradně s automatickou převodovkou s šesti rychlostmi.

Pohon všech kol. Konečně!

Zřejmě nejčastěji kritizovaným nedostatkem modelových řad Mondeo byla absence možnosti volby pohonu všech kol. Ten slavil úspěchy již ve vozech Ford Sierra, ale po nástupu Mondea první generace se dodával jen prvních několik měsíců. Od té doby až dodnes Mondeo „čtyřkolku“ zkrátka nemělo a předáci evropského Fordu chlácholili veřejnost tvrzením, že pohon všech kol mají „jejich“ Volva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo již FMC několik let nepatří a verze 4x4 se stala nutností. Pro americký Fusion bude „čtyřkolka“ k mání za příplatek pro verzi 2,0 EcoBoost.

Ford Fusion byl jako hybrid dodáván již v první generaci, ale v té nové byl obstarožní zážehový čtyřválec 2,5 l nahrazen novou jednotkou s objemem 2,0 l, který pracuje v efektivnějším Atkinsonově cyklu. Ni-Mh akumulátory pak ustoupily výkonnějším bateriím li-ion. Vůz je schopen krátkodobé jízdy na čistě elektrický pohon rychlostí až 100 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Energi (plug-in hybrid)

Novinkou v řadě Fusion, resp. Mondeo se stává ještě „zelenější“ verze plug-in hybrid s označením Energi, jež je schopna dobíjení akumulátorů z externích zdrojů. Detaily zatím neznáme, nicméně Ford o ní tvrdí, že bude hospodárnější než Chevrolet Volt, a dokonce také v porovnání s menší Toyotu Prius plug-in hybrid

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Hybrid
 

U zcela nového dua Fusion/Mondeo se samozřejmě můžeme těšit na kompletní škálu asistenčních a bezpečnostních soustav včetně aktivního parkovacího asistentu, adaptivního tempomatu, hlídání mrtvých úhlů a nechtěného opuštění jízdního pruhu i palubní systémy MyFord Touch a SYNC.

V USA se Ford Fusion začne prodávat na sklonku letošního roku, zatímco nové Mondeo na našich silnicích uvítáme až na počátku roku 2013.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Fusion/Mondeo
  2. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků