Ford Fusion GT EcoBoost: S4 pro chudé

Dvorní ladič amerických Fordů, společnost SVT, hodlá na trh na přelomu let 2009 a 2010 uvést vrcholné provedení sedanu Fusion. Právě Fusion GT by tak měl být čtvrtým modelem koncernu FMC, který obdrží nový, přeplňovaný motor s přímým vstřikováním z řady EcoBoost. Před Fusionem GT jej obdrží ještě vozy Ford Flex, Lincoln MKS a Lincoln MKR. Nová pohonná jednotka pokračuje v tendenci zmenšovat objemy amerických motorů, takže lapidárně řečeno u Fordu plánují čtyřválci nahrazovat šestiválce a šestiválci stávající osmiválce.

Ford Fusion GT bude poháněn tříapůllitrovým šestiválcem EcoBoost o výkonu 340 koní, ačkoli pro vybrané modely dává tento motor až 415 koní. Pro distribuci tohoto výkonu na vozovku bude podvozek Fusionu GT osazen pohonem všech kol se spojkou Haldex a cílem konstruktérů je postavit auto, které by se přinejmenším vyrovnalo Audi S4, ale stálo zlomek jeho ceny.

Systém EcoBoost ponesou dále i čtyřválec pro Fusion (2010) a Focus GT a šestiválec pro malý pick-up zatím pojmenovaný F-100. Podobné motory najdou cestu také do modelu Edge, ale dokonce také pod kapotu Mustangu, přičemž se předpokládá, že verze V6 EcoBoost bude výkonnější než současný atmosféricky plněný 4,6 V8 GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Americký Ford Fusion

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků