Ford Fusion 2010: velké naděje, rozumná cena

Ford představil modernizovanou verzi svého taktického modelu Fusion i nové varianty Sport a Hybrid.

Americký Fusion nemá pochipitelně kromě jména s tím evropským pranic společného. Jedná se o prostorný čtyřdvéřový sedan střední třídy, který je zbraní zejména vůči japonským strojům Toyota Camry, Honda Accord a Nissan Altima. Fusion se představil před třemi lety spolu se svými sourozenci Mercury Milan a Lincoln MZK a pro rok 2010 prošel nezvykle rozsáhlou modernizací.

Nabídka začíná provedením Fusion S, který za cenu pod hranicí 20 000 dolarů nabízí čtyřválec s objemem 2,5 l, šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, klimatizaci, elektrické ovládání zámků, oken a zrcátek nebo litá kola o průměru 16 palců. Jen o málo dražší Fusion SE nabízí také lepší audiosoustavu a za příplatek též třílitrový šestiválec schopný spalovat směs E85. Fusion SEL se vyznačuje šestistupňovým automatem pro standardní čtyřválec 2,5 l, velkým koženým paketem,automatickými světly či kódovou klávesnici na dveřích pro bezklíčkové odemykání. Za příplatek lze kromě zmíněného třílitru dostat ještě pohon všech kol, navigaci či soundsystém Sony.  Novinkou je verze Fusion Sport, která za necelých 26 000 dolarů disponuje šestiválcem s objemem 3,5 l, automatickou šestistupňovou převodovkou, dvojitou výfukovou soustavu či litá kola s průměrem 18 palců. Vrcholem nabídky se stává Ford Fusion Hybrid, jenž je přesně o 10 000 dolarů dražší než výchozí Fusion S. Standardně je osazen i parkovacím asistentem, za příplatek lze získat pohon všech kol, navigaci či aparaturu Sony.

Američtí zákazníci kladou na vozy střední třídy, tedy v segmentu C/D, poněkud jiné požadavky než my Evropané. Dle aktuálních marketingových průzkumů stojí v popředí jejich zájmu elegantní vzhled, dobré jízdní vlastnosti a širokou paletu nabízených pohonných jednotek. Také z tohoto důvodu se FMC rozhodla do „faceliftu“ rodiny Fusion investovat více prostředků, než bývá zvykem. Všechny, tedy přesněji obě, pohonné jednotky prošly důslednou optimalizací, přibyl silnější šestiválec 3,5 l, ale především hybridní provedení, jehož uvedením si Ford může udělat další čárku za snížení spotřeby a emisí.

Ford jde při uvádění vozů s hybridním pohonem poněkud jinou cestou než ostatní, zvláště japonští producenti. Ti své hybrdiní vozy vymezují do zvláštních modelů, které se na první pohled odlišují od zbytku aktuální typové nabídky, vzpomeňme Prius, který je v USA stělesněním úspěchu, ale také oblíbeného terče vtipkování. Navíc Honda připravila pro modelový rok 2009 dva modely Insight a CR-Z, které v tomto stylu pokračují. FMC však vychází z vlastních průzkumů, které tvrdí, že zákazníci požadují, aby se hybridní automobil na první pohled lišil od běžného provedení jen minimálně. Těžko říci, který z přístupů je ten správný, pravdou ale zůstává, že Ford uspokojuje poptávku po svých typech Escape Hybrid a Mariner Hybrid jen s vypětím všech sil. Dvojice Fusion Hybrid/Milan Hybrid má předurčenu roční produkci jen 25 000 kusů, takže zřejmě s odbytem rovněž nebudou potíže.

Jedinou partií nového Fusionu, která zůstává beze změny, je střední část karosérie. Přídi dominuje zcela nová, robustní třídílná maska chlaxdiče, kombinovaná s horizontálními reflektory. Pozměněná kapota nese podobnostní rysy s novým Mustangem. Spodní část předního spoileru naopak naznačuje sounáležitost s „kinetickým designem“, který Ford aplikuje na svých evropských modelech, v provedení pro Fusion Sport obsahuje dva dodatečné vstupy pro chlazení brzd. Interiér byl změněn k nepoznání. Nová jsou sedadla i palubní deska. Středová konzole může na přání hostit nezvykle rozměrný, osmipalcový displej navigačního systému.

Úprav doznala i záď vozu, která je opatřena novými sdruženými svítilnami, které opakují motiv medové plástve z okolí předních mlhovek. Vodorovný pás na víku zavazadlového prostoru je vyveden v barvě karosérie, pouze Hybrid jej má chromovaný. Spolu s chromovanými znaky na předních dveřích tak jde o jediné prvky, jimiž se hybridní provedení Fusionu na první pohled liší od jeho sourozenců. Jeho baterie jsou umístěny na stojato v přední části zavazadlového prostoru, takže opěradla nelze sklápět. Kompatní stavba těchto nových akumulátorů ale umožnila zachovat objem zavazadlového prostoru takřka nezměněný. Fusiony s hybridním pohonem mají dodatečný airbag pro kolena řidiče, jenž má za úkol poněkud kompenzovat vyšší hmostnost celého vozu při jeho případné nehodě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Hybrid
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Sport
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků