Ford Focus ST: řidiči poznají, co znamenají písmena ST

Matthias Tonn je hlavní konstruktér programu „vysokovýkonnových“ vozů Ford of Europe. Na setkání s evropskými novináři v Nice, kterého jsme se zúčastnili, odpovídal na otázky týkající se nového Fordu Focus ST.

„Pracovat na vývoji prvního globálního vysokovýkonného modelu pro mě bylo ctí,“ řekl. „Bylo skutečně vzrušující ladit model ST tak, aby vyhovoval představám fanoušků sportovních vozidel Ford na celém světě dnes i v budoucnosti. Nový Ford Focus ST je první globální sportovní model značky Ford a bude se prodávat ve více než 40 zemích po celém světě. Zákazníci dostanou všude to samé. Od motoru přes zavěšení kol a design až po pneumatiky.“

Na dotaz, proč je v nabídce pouze šestistupňová manuální převodovka a chybí automatická, odpověděl: „Jde o to, aby řidič měl přímé spojení s vozem, aby jízdu lépe prožíval, proto manuální převodovka. Ta tento pocit nabízí. Na tohle my věříme. Tahle převodovka je odstupňovaná s ohledem na efektivní akceleraci na kterýkoli rychlostní stupeň. “

Klepněte pro větší obrázek
Matthias Tonn se v minulosti podílel na vývoji modelů C MAX, KA a Focus RS500.

O kolik je lehčí pětidveřová verze oproti kombi? zněla další otázka. „O třicet čtyřicet kilogramů, musím se podívat, z hlavy nevím přesně. Ale mohu říci, že u kombi jsme nevolili žádný kompromis. Je to stejně ostrý vůz jako pětidveřová verze.“

Vyváženost vozu? „Předchozí verze ST, která se vyráběla od roku 2005, byla trochu těžší na předek. Nyní se těžiště posunulo více doprostřed. Je to dáno i tím, že nový čtyřválcový motor je lehčí.“

Největší přednosti nového vozu? „Šasi, turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k). Pak senzační zvuk, nově přepracovaný sympozér přenáší zvuk ze sacího traktu přímo do prostoru pro cestující. Sportovní řízení. Tvarovaná sedadla. Dali jsme si záležet, aby řidiči poznali pravou podstatu toho, co znamenají písmena ST (Sport Technologies), ať už žijí v jakékoli části světa.“

Chystáte verzi RS? „O tom nesmím hovořit, omlouvám se.“

Video | Ford | Sportovní auta | Byznys | Ceny | Kombi | Ford Focus

Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Vzadu uprostřed jsou koncovky výfuku. To znamená, že nepočítáte s možností instalace tažného zařízení? „Přesně tak. Tohle auto na to není stavěné. Je lehké, nemá pohon čtyř kol. Zákazník, který si koupí tohle auto, se bez tažného zařízení obejde.“

Kolik se loni prodalo Focusů ST v Evropě? „Kolem devíti tisíc. Myslím si, že nová verze bude mnohem úspěšnější.“

Proč kombi? „Je stále populárnější. Třeba v Německu určitě prodáme víc verzí kombi než těch pětidveřových.“

A co sedan? „Ten není na pořadu dne. Je o něj malý zájem. Stejně tak o třídveřovou verzi.“

Více o jízdních vlastnostech vozu již brzy…

 

 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků