Ford Focus ST: řidiči poznají, co znamenají písmena ST

Matthias Tonn je hlavní konstruktér programu „vysokovýkonnových“ vozů Ford of Europe. Na setkání s evropskými novináři v Nice, kterého jsme se zúčastnili, odpovídal na otázky týkající se nového Fordu Focus ST.

„Pracovat na vývoji prvního globálního vysokovýkonného modelu pro mě bylo ctí,“ řekl. „Bylo skutečně vzrušující ladit model ST tak, aby vyhovoval představám fanoušků sportovních vozidel Ford na celém světě dnes i v budoucnosti. Nový Ford Focus ST je první globální sportovní model značky Ford a bude se prodávat ve více než 40 zemích po celém světě. Zákazníci dostanou všude to samé. Od motoru přes zavěšení kol a design až po pneumatiky.“

Na dotaz, proč je v nabídce pouze šestistupňová manuální převodovka a chybí automatická, odpověděl: „Jde o to, aby řidič měl přímé spojení s vozem, aby jízdu lépe prožíval, proto manuální převodovka. Ta tento pocit nabízí. Na tohle my věříme. Tahle převodovka je odstupňovaná s ohledem na efektivní akceleraci na kterýkoli rychlostní stupeň. “

Klepněte pro větší obrázek
Matthias Tonn se v minulosti podílel na vývoji modelů C MAX, KA a Focus RS500.

O kolik je lehčí pětidveřová verze oproti kombi? zněla další otázka. „O třicet čtyřicet kilogramů, musím se podívat, z hlavy nevím přesně. Ale mohu říci, že u kombi jsme nevolili žádný kompromis. Je to stejně ostrý vůz jako pětidveřová verze.“

Vyváženost vozu? „Předchozí verze ST, která se vyráběla od roku 2005, byla trochu těžší na předek. Nyní se těžiště posunulo více doprostřed. Je to dáno i tím, že nový čtyřválcový motor je lehčí.“

Největší přednosti nového vozu? „Šasi, turbodmychadlem přeplňovaný motor 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 k). Pak senzační zvuk, nově přepracovaný sympozér přenáší zvuk ze sacího traktu přímo do prostoru pro cestující. Sportovní řízení. Tvarovaná sedadla. Dali jsme si záležet, aby řidiči poznali pravou podstatu toho, co znamenají písmena ST (Sport Technologies), ať už žijí v jakékoli části světa.“

Chystáte verzi RS? „O tom nesmím hovořit, omlouvám se.“

Video | Sportovní auta | Kombi | Ford | Byznys | Ceny | Ford Focus

Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Vzadu uprostřed jsou koncovky výfuku. To znamená, že nepočítáte s možností instalace tažného zařízení? „Přesně tak. Tohle auto na to není stavěné. Je lehké, nemá pohon čtyř kol. Zákazník, který si koupí tohle auto, se bez tažného zařízení obejde.“

Kolik se loni prodalo Focusů ST v Evropě? „Kolem devíti tisíc. Myslím si, že nová verze bude mnohem úspěšnější.“

Proč kombi? „Je stále populárnější. Třeba v Německu určitě prodáme víc verzí kombi než těch pětidveřových.“

A co sedan? „Ten není na pořadu dne. Je o něj malý zájem. Stejně tak o třídveřovou verzi.“

Více o jízdních vlastnostech vozu již brzy…

 

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků