Ford Focus ST: nový hothatch s cenou 856 000 Kč na videu

Minulý rok představil Ford na autosalonu ve Frankfurtu všemi dlouho očekávané ostré provedení modelu Focus. Verze ST dostala pod kapotou přeplňovaný dvoulitr EcoBoost s parametry 184 kW a 360 Nm. Přední náprava je poháněna přes šestistupňovou manuální převodovku.

Ford | Ford Focus

Ford Focus ST je venku. Také jako kombík

V praxi pětidveřový hatchback s provozní hmotností 1362 kg zvládne sprint z nuly na stovku za 6,5 s a maximálně se rozjede na 248 km/h. Kombi váží o 24 kg více, nicméně oba základní parametry i udávaná spotřeba jsou stejné. Ve městě si vůz řekne o 9,9 l/100 km, v kombinovaném provozu o 7,2 l/100 km a mimo město údajně pouze o 5,6 l/100 km.

Na internetu se objevila dvě nová videa, která si nemůžeme nechat jen tak pro sebe. Mnohem zajímavější ovšem je fakt, že český Ford na svých stránkách zveřejnil ceník pro náš trh. Ostrý Focus začíná na 856 000 Kč, za větší kombi si připlatíte 39 900 Kč.

Základní výbava obsahuje kromě klasických prvků sportovní podvozek, osmnáctipalcová kola, sedadla Recaro nebo stropní airbag pro první i druhou řadu. Připlácet můžete za různé audiosystémy, metalízu (atraktivní žlutá vás bude stát 35 900 Kč), větší zadní spoiler, parkovací senzory nebo prodlouženou pětiletou záruku. 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků