Ford Focus ST: nová generace se ukáže již v Paříži

Je to zvláštní. Ford zatím nezačal prodávat ani novou generaci Focusu jako takového a nestane se tak ani v nejbližších měsících. Po tu dobu si budete moci pořídit stále pouze dosavadní provedení. Přesto se má již na sklonku léta v Pařiži ukázat první ostřejší verze nové generace s dnes již klasickým označením ST.

Není to zatím oficiální informace, britský Autoexpress ji ale přinesl s tím, že pochází z věrohodného zdroje uvnitř automobilky. A vypadá smysluplně - však jako pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a docela klasicky pojaté kombi se nový Focus představil již začátkem roku a zákazníci by do začátku prodejů mohli zapomenout, že nějaký nový Focus vůbec existuje. Má se tak za to, že verze ST bude zároveň znamenat premiéru třídvéřového provedení vozu, které v paletě karosářských provedení Focusu zatím chybí.

Šéf vývoje Fordu Derrick Kuzak již dříve potvrdil, že se pod kapotou nového Focusu ST objeví nový dvoulitrový čtyřválec EcoBoost, který tak nahradí dosavaní pětiválec 2,5 s výkonem 225 koní. Nový motor známe již z faceliftovaného Mondea, kde je nabízen ve verzích s 203 a 240 koňmi. Nemáme pochyb o tom, že pod kapotou ST se zjeví silnější provedení motoru, pokud motor nepůjde s výkonem ještě dále. S ohledem na situaci na trhu se spekuluje o výkonu kolem 250 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Focus jakožto pětidvéřový hatchback
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků