Ford Focus ST na „špionážních“ fotkách

Automobilka Ford uvolnila několik snímků sériové verze Focus ST, mají však poněkud hořkou příchuť…

Na loňském autosalonu v Paříži na stánku značky Ford zazářilo předprodukční provedení připravovaného, sportovně laděného modelu Focus s tradičním doplňkovým označením ST. Jistě si vzpomenete na zlatavý, dravě působící pětidveřový hatchback s řadou agresivních prvků včetně nárazníků a prahových obkladů, jehož vzhled by se od sériové verze, připravované pro modelový rok 2012, již příliš lišit neměl. Ta v současné době prochází rozsáhlým testováním na silnicích Evropy a USA, z něhož pochází i přiložené záběry. Ačkoli na nich vidíme vůz s lehkým maskováním, jde o oficiální snímky z dílen evropského Fordu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Focus ST 2012 převlečený zatím za obyčejný Focus s podivným zmalováním

Další zklamání plyne z informace, že se útroby Focusu ST zkouší v karoserii konvenčního Focusu, takže ani tyto fotografie nenaznačí, do jaké míry se nakonec sériový Focus ST bude lišit od ženevského prototypu. Pod kapotou se skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm a nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní, proti němuž má nabídnout nejen lepší dynamiku, ale především výrazně nižší spotřebu a emise CO2. Focus ST se stane vůbec prvním „globálním“ sportovním vozem Ford a na jeho přípravě spolupracují týmy RS i SVT.

Silničními testy v současnosti prochází šest desítek automobilů, s nimiž konstruktéři sbírají zkušenosti na různých místech Evropy a USA. „Vývoj jsme dokončili a nyní vyhledáváme specifické silnice, abychom na nich doladili nastavení výkonových parametrů a jízdních vlastností,“ uvedl Jost Capito zodpovědný u Fordu za sportovně střižené modely (Global Performance Vehicle). Nyní se testy přesunuly na sever Evropym, kde se kalibroval elektrický posilovač řízení (Electric Power Assist Steering). Na poslední chvíli byla údajně instalována nová sportovní sedadla s nižším posazem a výraznější boční oporou.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST v předprodukčním provedení představeném na loňském autosalonu v Paříži
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků