Ford Focus ST na „špionážních“ fotkách

Automobilka Ford uvolnila několik snímků sériové verze Focus ST, mají však poněkud hořkou příchuť…

Na loňském autosalonu v Paříži na stánku značky Ford zazářilo předprodukční provedení připravovaného, sportovně laděného modelu Focus s tradičním doplňkovým označením ST. Jistě si vzpomenete na zlatavý, dravě působící pětidveřový hatchback s řadou agresivních prvků včetně nárazníků a prahových obkladů, jehož vzhled by se od sériové verze, připravované pro modelový rok 2012, již příliš lišit neměl. Ta v současné době prochází rozsáhlým testováním na silnicích Evropy a USA, z něhož pochází i přiložené záběry. Ačkoli na nich vidíme vůz s lehkým maskováním, jde o oficiální snímky z dílen evropského Fordu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Focus ST 2012 převlečený zatím za obyčejný Focus s podivným zmalováním

Další zklamání plyne z informace, že se útroby Focusu ST zkouší v karoserii konvenčního Focusu, takže ani tyto fotografie nenaznačí, do jaké míry se nakonec sériový Focus ST bude lišit od ženevského prototypu. Pod kapotou se skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm a nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní, proti němuž má nabídnout nejen lepší dynamiku, ale především výrazně nižší spotřebu a emise CO2. Focus ST se stane vůbec prvním „globálním“ sportovním vozem Ford a na jeho přípravě spolupracují týmy RS i SVT.

Silničními testy v současnosti prochází šest desítek automobilů, s nimiž konstruktéři sbírají zkušenosti na různých místech Evropy a USA. „Vývoj jsme dokončili a nyní vyhledáváme specifické silnice, abychom na nich doladili nastavení výkonových parametrů a jízdních vlastností,“ uvedl Jost Capito zodpovědný u Fordu za sportovně střižené modely (Global Performance Vehicle). Nyní se testy přesunuly na sever Evropym, kde se kalibroval elektrický posilovač řízení (Electric Power Assist Steering). Na poslední chvíli byla údajně instalována nová sportovní sedadla s nižším posazem a výraznější boční oporou.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST v předprodukčním provedení představeném na loňském autosalonu v Paříži
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků