Ford Focus ST na „špionážních“ fotkách

Automobilka Ford uvolnila několik snímků sériové verze Focus ST, mají však poněkud hořkou příchuť…

Na loňském autosalonu v Paříži na stánku značky Ford zazářilo předprodukční provedení připravovaného, sportovně laděného modelu Focus s tradičním doplňkovým označením ST. Jistě si vzpomenete na zlatavý, dravě působící pětidveřový hatchback s řadou agresivních prvků včetně nárazníků a prahových obkladů, jehož vzhled by se od sériové verze, připravované pro modelový rok 2012, již příliš lišit neměl. Ta v současné době prochází rozsáhlým testováním na silnicích Evropy a USA, z něhož pochází i přiložené záběry. Ačkoli na nich vidíme vůz s lehkým maskováním, jde o oficiální snímky z dílen evropského Fordu…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Focus ST 2012 převlečený zatím za obyčejný Focus s podivným zmalováním

Další zklamání plyne z informace, že se útroby Focusu ST zkouší v karoserii konvenčního Focusu, takže ani tyto fotografie nenaznačí, do jaké míry se nakonec sériový Focus ST bude lišit od ženevského prototypu. Pod kapotou se skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm a nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní, proti němuž má nabídnout nejen lepší dynamiku, ale především výrazně nižší spotřebu a emise CO2. Focus ST se stane vůbec prvním „globálním“ sportovním vozem Ford a na jeho přípravě spolupracují týmy RS i SVT.

Silničními testy v současnosti prochází šest desítek automobilů, s nimiž konstruktéři sbírají zkušenosti na různých místech Evropy a USA. „Vývoj jsme dokončili a nyní vyhledáváme specifické silnice, abychom na nich doladili nastavení výkonových parametrů a jízdních vlastností,“ uvedl Jost Capito zodpovědný u Fordu za sportovně střižené modely (Global Performance Vehicle). Nyní se testy přesunuly na sever Evropym, kde se kalibroval elektrický posilovač řízení (Electric Power Assist Steering). Na poslední chvíli byla údajně instalována nová sportovní sedadla s nižším posazem a výraznější boční oporou.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST v předprodukčním provedení představeném na loňském autosalonu v Paříži
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků