Ford Focus ST Mountune: když vám ST nestačí

Pokud žijete ve Velké Británii a máte Ford Focus ST, který vám svým výkonem již nestačí, ale zároveň nechcete opustit značku Ford, máte na výběr dvě možnosti. Tou první je pořídit si nový Focus RS, který se stává velmi žádaným vozem, nebo u svého současného ST-čka zůstat a pořídit si kit od společnosti Mountune, který k tomuto vozu nabízí přímo automobilka.

Společnost Mountune ve spolupráci s Fordem připravila pro majitele těchto vozů skutečně štědrou nadílku, sestávající z většího chladiče, lepšího vzduchového filtru a přeprogramované řídící jednotky. Suma sumárum se pak výkon 2,5 litrového pětiválce vyšplhal ze sériových 225 koní na pěkných 260 koní, které dodává při 5 500 ot./min. Hodnota maximálního točivého momentu je nyní 400 Nm a agregát jej dosáhne již při 2 500 ot./min. O solidní pružnosti motoru svědčí i zrychlení z nuly na stovku, které upravený Focus ST zvládne za 5,9 vteřin, což je o 6 setin lepší výsledek, než dosáhla neupravená verze ST.

Paket vylepšení bude dostupný pouze pro Velkou Británii a majitele vyjde na 1 120 liber (zhruba 34 000 Kč), přičemž v tomto poplatku nejsou zahrnuty práce spojené s jeho instalací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST Mountune
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 9 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků