Ford Focus ST je venku. Také jako kombík

Automobilka Ford podle očekávání ve Frankfurtu představila sériové provedení špičkového modelu řady Focus.

Stalo se tak bezmála rok poté, co Ford na autosalonu v Paříži vystavil studii Ford Focsu ST Concept. Pokud si tento pětidveřový hatchback z Paříže ještě trochu pamatujete, pak pro vás vzhled ani výkonové parametry produkční verze nebudou žádným překvapením. Co však lze jistým překvapením nazvat je skutečnost, že Focus ST bude k mání také s karoserií kombi. A to výhradně na evropských trzích. Alespoň prozatím. Takže se na něj mohou těšit i drzejší členové nížších manažerských stavů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW) a točivého momentu 360 Nm. Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy. Oproti dosavadnímu pětiválci Volvo prý nový EcoBoost dosahuje lepších výkonových parametrů a nižší spotřeby paliva, Jost Capito, zodpovědný ve FMC za oblast výkonných vozidel pro celý svět, navíc slibuje, že nabídne neméně výrazný zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také:

Test Fordu Focus ST z roku 2006

„Lidé si zvuk motoru předchozího Focusu ST zamilovali,“ tvrdí Capito. „Akustický projev pětiválcového a čtyřválcového motoru je samozřejmě velmi odlišný, ale máte to podobně jako s Beethovenem a Mozartem – oba tvořili skvělou, ale rozdílnou hudbu. Proto věříme, že i nový Focus ST po stránce zvuku motoristy nadchne.“ Na první pohled si na novince všimneme specifické masky chladiče, nových nárazníků vpředu i vzadu, prahových obkladů a střešního spoileru. Samozřejmostí je nepatrně odlišný interiér se sportovními akcenty a anatomickými sedadly Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Ford Focus ST dostal nově odladěný podvozek a výkonnější brzdovou soustavu. Přenastaveny byly také systémy TSC (Torque Steer Compensation) a ESP s trojicí volitelných režimů. Focus ST vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech obouvajících pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměru 235/40 R18. V rámci příplatkové sady Performance Pack zákazník dostane černě lakované ráfky a rudě zbarvené brzdiče. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
  
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků