Ford Focus ST je venku. Také jako kombík

Automobilka Ford podle očekávání ve Frankfurtu představila sériové provedení špičkového modelu řady Focus.

Stalo se tak bezmála rok poté, co Ford na autosalonu v Paříži vystavil studii Ford Focsu ST Concept. Pokud si tento pětidveřový hatchback z Paříže ještě trochu pamatujete, pak pro vás vzhled ani výkonové parametry produkční verze nebudou žádným překvapením. Co však lze jistým překvapením nazvat je skutečnost, že Focus ST bude k mání také s karoserií kombi. A to výhradně na evropských trzích. Alespoň prozatím. Takže se na něj mohou těšit i drzejší členové nížších manažerských stavů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW) a točivého momentu 360 Nm. Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy. Oproti dosavadnímu pětiválci Volvo prý nový EcoBoost dosahuje lepších výkonových parametrů a nižší spotřeby paliva, Jost Capito, zodpovědný ve FMC za oblast výkonných vozidel pro celý svět, navíc slibuje, že nabídne neméně výrazný zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také:

Test Fordu Focus ST z roku 2006

„Lidé si zvuk motoru předchozího Focusu ST zamilovali,“ tvrdí Capito. „Akustický projev pětiválcového a čtyřválcového motoru je samozřejmě velmi odlišný, ale máte to podobně jako s Beethovenem a Mozartem – oba tvořili skvělou, ale rozdílnou hudbu. Proto věříme, že i nový Focus ST po stránce zvuku motoristy nadchne.“ Na první pohled si na novince všimneme specifické masky chladiče, nových nárazníků vpředu i vzadu, prahových obkladů a střešního spoileru. Samozřejmostí je nepatrně odlišný interiér se sportovními akcenty a anatomickými sedadly Recaro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Ford Focus ST dostal nově odladěný podvozek a výkonnější brzdovou soustavu. Přenastaveny byly také systémy TSC (Torque Steer Compensation) a ESP s trojicí volitelných režimů. Focus ST vyjíždí na osmnáctipalcových litých kolech obouvajících pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 o rozměru 235/40 R18. V rámci příplatkové sady Performance Pack zákazník dostane černě lakované ráfky a rudě zbarvené brzdiče. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  
  
 


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků